Bez čitanja klikćete "PRIHVATAM" kad instalirate aplikaciju – kome odajete vašu intimu
Za nas malo zabave na telefonu, za marketniške kompanije mnogo zarade! Čime plaćamo takozvane besplatne aplikacije i na koji način zarađuju oni koji dobiju informaciju o nečijim plodnim danima?
Kada ste poslednji put imali intimne odnose? Da li osećate ljubomoru? Imate li bubuljice? Ili problem sa probavom? Ove lične podatke većina žena možda otkrije samo najboljoj prijateljici, ali ako koristi neku od aplikacija koje prate menstrualni ciklus , informacije stižu do brojnih marketinških kompanija. Tako postaju potencijalno ozbiljan izvor novca.
"Žena koja koristi aplikaciju upisuje sve te podatke u aplikaciju na svom uređaju ne razmišljajući o tome da ti podaci negde dalje idu, na neki server, odnosno da se skladiše i dalje prodaju", upozorava Andrej Petrovski, tehnički direktor "Šer fondacije".
Zavisno od toga da li je nervozna ili ljuta, oseća li se lepo ili umorno, i da li su joj plodni dani, korisnica preko omiljenih društvenih mreža dobije reklamu upravo za onaj proizvod koji može da joj popravi raspoloženje ili da pomogne.
"Fejsbuk se postavio kao centralna tačka u tom sistemu prikupljanja i preprodaje podataka zato što je Fejsbuk jedan od najvećih oglašivačkih prostora, pored Gulga. Znači Gugl i Fejsbuk tu imaju primat kada je u pitanju distribucija reklama i oglasa. Targetirana distribucija, što znači da vi dobijate reklame koje su namenjene isključivo vama", navodi Petrovski.
Prema istraživanju Univerziteta Kolumbija, aplikacije koje prate menstrulani ciklus su druge po popularnosti među adolsecentima, kada je reč o zdravlju.
Omiljene su i odraslim ženama koje su posebno interesantne onima koji žele da zarade na njihovom hormonskom statusu. Naime, pre nekoliko godina naučnici su sporveli opširno ispitivanje koje je pokazalo da žene impulsivno kupuju za vreme ovulacije a da najviše novca potroše 10 dana pre početka ciklusa. Postaju i posebna kategorija kupaca kada im ciklus prestane.
"Trudnice su jako zanimljiva ciljna grupa zato što tokom trudnoće i posle trudnoće, postoje različite potrebe, odnosno novi proizvodi koji treba da se kupuju. To su vitamini, preparati, dodaci ishrani, onda kolica, kevetac i sva oprema koja ide uz bebu", kaže Petrovski.
Ove aplikacije su obično besplatne ali većina korisnica prilikom instaliranja ne čita prateći tekst koji govori o upotrebi podataka, već nastrpljivo pritiska polje "PRIHVATAM".
"Postoji način dase ograniči čemu aplikaciju može da pristupi u okviru telefona. Međutim, u većni slučajeva to takđe ograničava fnkcionalnost aplikacije. Ukoliko imate aplikaciju koju koristite kao dnevni planer, ona ne mora da pristupa vađoj kameri. Ne mora da snima zvuk", ističe Petrovski.
Koliko usluge, toliko vaših intimnih podataka!
Uputstvo
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.
Broj komentara 3
Pošalji komentar