Gradnja tunela Manajle – bitka sa podzemnim vodama i odronima
Intenzivno se radi na južnom kraku Koridora 10. Probijena je i druga tunelska cev najdužeg putnog tunela Manajle, dugačkog 1.804 metra. Nalazi se na deonici Caričina dolina – Vladičin Han, gde se gradi i najduži most na južnoj deonici Koridora 10, Vrla.
Tunel Manajle – osim što je najduži putni tunel, i najzahtevniji je za izgradnju.
Složeni hidrogeološki uslovi na terenu i česti odroni, usporavali su rad.
"U više navrata imali smo velike prilive podzemnih voda, koji su išli i do sedam litara u sekundi. Sanirali smo sve te deformacije usled brdskih pritisaka", napominje pomoćnik direktora "Koridora Srbije" Milovan Bekrić.
Sada se postavlja hidroizolacija, drenažni sistem, ali i priprema teren za odvodnjavanje i postavljanje ivičnjaka.
"Radio sam na iskopu, sad sam ovde. Bilo je teško, priveli smo iskop do kraja, sad privodimo fine radove", kaže radnik Miloš Jovanović.
Tunelske cevi imaće proširenja, biće povezane prolazima za evakuaciju putnika i vozila, u slučaju nezgoda.
"Tunel koji će povezivati levu i desnu tunelsku cev, on je počet s one strane i još 7-8 metara ima da se probije", navodi nadzornik Milosav Gladović.
Tunel će biti opremljen najsavremenijim telekomunikacionim sistemima, saobraćajnom opremom i signalizacijom.
Na delu leve tunelske cevi u toku su pripremni radovi za betoniranje, i samo betoniranje. Raspon od 12 do 20 stepeni omogućava da se u tunelu radi 24 sata. Tu je angažovano oko 200 radnika.
Van tunela, temperatura dvostruko viša. Za rad na visini radnici imaju zaštitnu opremu, a za rad na vrućini improvizovane frižidere, zaleđenu vodu i peškire. Češće su pauze i odmori.
"Dosta je napornije nego kad su temperature normalne, ali rokovi moraju da se poštuju", ističe radnik Dejan Rajić.
Na najvišem i najdužem mostu na južnom kraku Koridora 10, Vrli, montiraju se nosači. Izvođači očekuju da te radove završe za mesec dana.
Uputstvo
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.
Broj komentara 2
Pošalji komentarBravo
Svaka čast za hidrostatiku u tunelu kad jurne voda sedam litara u sekundi spašavaj se ko može. Ko razume shvatiće!
ofanziva
to pominjanje nekakve "bitke" tokom bilo kog rada podseca na doba komunizma kada se i ciscenje snega ili elektrifikacija sela nazivalo BITKA cime se htelo ukazati na grandiozan uspeh kada se sve zavrsi a ne na nepotrebne zavrzlame i kasnjenja!
Otkada su podzemne vode prilikom gradnje tunela - bitke?
Naravno, kritike ne objavljujete!!!