Kineski samci na svoj Dan opet obaraju rekorde

Dan samaca, takođe poznat kao praznik duplih jedanaestica 11.11. – slave ljudi koji nisu u braku. Dan neprihvaćenih i usamljenih vremenom je postao najveći praznik onlajn kupovine.

Dan samaca je nezvanični i netradicionalni kineski praznik, ali je veoma popularan na internetu i šire. Postoji više teorija o njegovom nastanku, a je široko prihvaćena ta da je nastao na Univerzitetu u Nanđingu 1993. godine.

Četiri studenta četvrte godine su se svake večeri okupljala u sobama doma i razgovarala o tome kako da pronađu partnera. U razgovori, došli su do ideje da je 11. 11. pogodan kao dan za organizovanje nekih aktivnosti kojima bi mogli da obeleže to što su samci, zato što se taj datum sastoji od četiri jedinice, to jest, četiri samca. Od tada, Dan samaca se postepeno razvija kao neka vrsta zabave na kampusu i širi se sa Univerziteta u Nanđingu na druge univerzitete u svim delovima Kine.

Dan samaca još nema utvrđen način slavljenja niti standardizovane običaje, te ga različiti ljudi proslavljaju na različite načine. Međutim, aktivnosti kojima se obeležava uglavnom su okupljanja, žurke, kupovina, sastanci, venčanja i slično.

Slanjem tekstualnih poruka ili na mikroblogovima, Vičetu i drugim društvenim mrežama, zbijaju se šale i šalju čestitke na temu samoće i pronalaska partnera, ali i upućuju pozivi na okupljanja i sastanke na slepo.

Sa druge strane, za bračne parove ove četiri jedinice predstavljaju jedinstvo, te su česte fraze „jedan muž – jedna žena“, „jedan par – jedna porodica“ i „jedan život– jedan svet“, „jedno srce – jedna misao“ kojima se ovaj dan proslavlja kao praznik odanih partnera. Zato mnogi biraju ovaj dan za dobijanje bračne dozvole. Neki mladi ljudi ovog dana proslavljaju i nezavisnost od roditelja.

Za sve koji slave, brojne kompanije – posebno one koje se bave onlajn trgovinom – nude promocije i sniženja. Počevši od 11. 11. 2009. godine, kineska onlajn prodavnica „Taobao“ i njen ogranak „Tjenmao“ (kineske verzije „Aliekspresa“), prve su započele sa promovisanjem takozvanog festivala kupovine. Od tada se ostale onlajn prodavnice postepeno priključuju, pa se tako Dan samaca postepeno razvija u praznik onlajn kupovine.

Prodaje na sajtu „Tjenmao“ su 2013. godine godine dostigle 36,2 milijardi juana, a zarada od celokupne prodaje na internetu u Kini dostigla je osam milijardi američkih dolara, i tako napravila dva puta višu zaradu od onlajn kupovine u Sjedinjenim Državama na Sajber ponedeljak i Crni petak. Na Dan samaca 2015. godine prodaje na sajtu „Tjenmao“ dostigle su 9,12 hiljada milijardi juana, a istovremeno je oboreno devet Ginisovih rekorda, uključujući broj prodatih mobilnih telefona.

Ove godine je 24-časovni šoping festival započeo nastupom američke pop zvezde Tejlor Svift.

Nevladine organizacije i grupe za zaštitu životne sredine već godinama kritikuju ovaj događaj zbog velike količine ambalažnog otpada koji se stvara internet prodajom.

Broj komentara 0

Pošalji komentar

Uputstvo

Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.

Закључано: Откључајте повлачењем стрелице у десно ...
ponedeljak, 31. mart 2025.
10° C

Komentari

Da, ali...
Kako preživeti prva tri dana katastrofe u Srbiji, i za šta nas priprema EU
Dvojnik mog oca
Verovatno svako od nas ima svog dvojnika sa kojim deli i sličnu DNK
Nemogućnost tusiranja
Ne tuširate se svakog dana – ne stidite se, to je zdravo
Cestitke za uspeh
Da li ste znali da se najbolje gramofonske ručice proizvode u Srbiji
Re: Eh...
Leskovačka sprža – proizvod sa zaštićenim geografskim poreklom