Kampanja „Inspiracija za devojčice“ i u Srbiji
Kampanja "Inspiring girls", po uzoru na istoimenu uspešnu kampanju iz Velike Britanije koja je okupila 26.000 volonterki – uspešnih žena iz različitih oblasti, koje su sat vremena godišnje volontirale u osnovnom školama i u razgovoru sa devojčicama im na sopstvenom primeru pričale o različitim mogućnostima u životu i karijeri – biće pokrenuta i u Srbiji.
Za tri godine kampanja je uključila 300.000 devojčica iz Velike Britanije, a prema rečima liderke kampanje Mirijam Gonzales Durantez, cilj kampanje je da se devojčice ohrabre da postavljaju visoke ciljeve i da se upoznaju sa uspešnim ženama koje bi im postale uzori.
Na panelu „Devojčice imaju reč“, koji je u okviru Nedelje parlamentarizma organizovao Centar za istraživanje, transparetnost i odgovornost (CRTA), rekla je da je kampanja pokrenuta 2013. godine, a da je cilj bio da se devojčicama pokažu ženski uzori.

Durantezova je navela da devojčice, kada ih pitate ko im je uzor, kažu da su to njihove majke ili pevačica Bijonse, a da postoji mnogo uspešnih žena u svetu koje bi mogle da ih inspirišu.
Svako mora da iskoristi šansu i izađe iz stereotipnih uloga
Olivera Vuković iz "SeCons"-a ističe da svako od nas mora da iskoristi svoju šansu i izađe iz stereotipnih uloga.
Navodeći da danas ima mnogo više visoko obrazovanih žena, istakla je da je reč o tradicionalnim ženskim zanimanjima poput poslova u oblasti pružanja usluga, nege, odnosno niže plaćenim zanimanjima.
Prema njenim rečima, iako ima manje muškaraca koji završavaju fakultet, oni se bave mnogo isplativijim profesijama.
Narodna poslanica i koordinatorka ženske parlamentarne mreže Stefana Miladinović kaže da su žene operativnije, kreativnije, te da su verniji saradnici: „Mnogo toga nosimo na plećima. Mnogo više moramo da radimo da bismo se dokazale“. Miladinovićeva je dodala da je i danas žrtva trendova i da ne prepozna diskriminaciju čak ni prema sebi samoj.
Prema njenim rečima, tek vremenom je shvatila koliko su žene u Srbiji i u svetu diskriminisane, posebno u ruralnim krajevima.
„Sledite samo dobre primere. Ne morate da budete popularni, da budete osoba koja ima više od 20.000 pratilaca na Instagramu da biste bili uspešni. Važno je da radite ono što volite i u ostvarivanju tog cilja nikoga ne povredite ili bar ne povredite namerno“, rekla je Miladinovićeva.
Kako je navedeno, podaci pokazuju da devojčice u Srbiji završavaju srednje škole i fakultete više nego dečaci, ali se žene kasnije u životu ređe nalaze na odgovornim pozicijama.

Iako obavljaju iste poslove, žene su manje plaćene od muškaraca, a podela na takozvane „muške“ i „ženske“ profesije i zanimanja i dalje je dominantna.
Uputstvo
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.
Broj komentara 0
Pošalji komentar