Извор: РТС

Дигиток у Нишу – Решења за дигиталне изазове од употребе аналитике до пута ка статусу једнорога

Центар окупљања дигиталне заједнице, од 24. до 27. октобра, биће Ниш. Током четири дана "Digitalk" догађаја, посетиоци ће кроз предавања врхунских стручњака моћи да сазнају шта носe најновији дигитални трендови, научити како да се одрже на површини упркос замкама вештачке интелигенције и испливају из дигиталне трансформације.

„Дигиток“ је мала заједница заљубљеника у технологију, иновације и маркетинг. Тако се ова екипа скромно представља, јер заједница коју окупљају у Србији нити је мала, нити се ради само о заљубљеницима, већ углавном о професионалцима у, пре свега, дигиталним пословима. Заједницу су окупили Иван Минић, Витомир Огњановић и Владимир Ковач.

Вештачка интелигенција је обележила целу ову годину и неизоставна је тема конференција које су посвећене дигиталној сфери. Тако ће бити и у Нишу на јесењем „Дигитоку“.

Дигитални екосистем толико је шарен, толико широк, тема је увек велики број. Последњих 15 година са ових простора потекло је толико сјајних прича, а неке од њих тек чекају да се испричају, тако да ћемо дефинитивно имати много више прича од саме приче о вештачкој интелигенцији“, каже Владимир Ковач, један од оснивача „Дигитока“ (Digitalk).

Дигиток“ траје четири дана, а подељен је у два сегмента – "Media Days" и Конференцију.

„Дигиталне технологије су ушле у све поре економије и гледамо да кроз два велика догађаја годишње испричамо што више прича и помогнемо што више у контексту дигиталне трансформације. Медији су свакако једно поље и цео медијски бизнис, део где дигитализација убрзано улази. До сада није било догађаја који је посвећен управо развоју и одрживости дигиталних медија. Зато смо се одлучили да се у Нишу бавимо овом тематиком. Тај део је 24. и 25. октобра, а 25. поподне почиње 'Дигиток' конференција“, објашњава гост Јутарњег програма.

У Зрењанину, на пролећној „Дигиток“ конференцији, у првом делу, фокус је на електронској трговини која је након ковида веома битна тема.

Ниш је место где се сусрећу и дигитални медији, паблишери, брендови као оглашивачи, медијске агенције, тачније сви они учесници тог медијског екосистема који за циљ имају унапређење пословања и напредно коришћење података, аналитике и технологија како бисмо цео тај медијски бизнис подигли на један виши ниво“, истакао је Ковач.

Један од сегмената конференције је посвећен такозваним једнорозима – суперуспешним стартаповима, са простора бивше Југославије.

Тако успешних стартапова, како истиче Ковач, нема толико колико бисмо волели да их буде: „О једнорозима се прича и они су, како се сада модерно каже, hook за људе да дођу на догађе. Да би се дошло до статуса једнорога, односно да је вредност компаније већа од милијарде долара или евра, увек стоје деценије преданог рада. Приче таквих људи из региона и из Србије су врло инспиративне и, пре свега, млади треба да их чују да би знали колико је учења, преданости и мотивације потребно да бисте дошли до тог нивоа“.

Према његовим речима, идеја оваквог окупљања, у брзом времену у којем се младима преносе неке погрешне вредности, је да се младима предочи шта све под капом дигиталног екосистема може данас да се ради, у ком правцу се може развијати каријера, а да је технологија ту да помогне и да се као личности развијамо, едукујемо, да пословање буде квалитетније.

У сегменту посвећеном медијима биће речи о дигиталним медијима и маркетингу. Када је у питању медијско оглашавање, буџет за дигитални део, из године у годину, бележи двоцифрен раст, али то још увек није претекло традиционалне медије попут телевизије.

Сви који се баве дигиталним медијским послом треба да науче како да користе податке, али дигиталне технологије су ту заправо да пруже неке увиде које до сада нисмо имали. Преко дигиталних канала долазимо до енормне количине података, треба само да научимо како да их користимо, како да их читамо и уз помоћ њих можемо боље да монетизујемо наше пословање, боље да сегментирамо нашу публику, да схватимо ко то нас гледа, ко то нас чита и управо су то неке од тема о којима ћемо причати у Нишу“, најавио је Ковач.

Иако данас скоро све може да се организује дигитално, то јест онлајн, након пандемије корона вируса, истиче Ковач, велики број компанија, посебно технолошких, прешао је на рад од куће или хибридан начин рада, а управо то повећава потребу код људи за окупљањем, дружењем, разменом знања и искустава. Зато период након ковида бележи већи број догађаја, конференција. Београд прати тај тренд.

„Ми се ту мало разликујемо зато што наше догађаје измештамо на друге локације. Са једне стране, желимо да развијемо локалне заједнице, са друге стране, много је другачија атмосфера и енергија када људе изместите из њиховог природног окружења“, објашњава један од оснивача „Дигитока“.

Према његовој оцени, конференције имају будућност, али треба ослушкивати публику јер се догађаји мењају, људи имају другачија очекивања.

Подршка локалној заједници

Јесења „Дигиток“ конференција одржава се у Нишу, а пролећна у Зрењанину већ трећу годину заредом.

Временом се то показало као одличан рецепт. Развијате малу локалну заједницу, она вам је захвална, а с друге стране људи из великих градова схватају то као један вид авантуре да преко викенда дођу у малу средину, слушају квалитетна предавања, имају прилике да упознају неке нове људе. С друге стране, Ниш је место где је све почело пре 18 година, ту је настајала ИТ заједница у Србији“, објаснио је Ковач додајући да је управо у Нишу упознао садашње партнере и пријатеље Ивана Минића и Витомира Огњановића

Они који не буду могли да буду у Нишу од 24. до 27. октобра, а желе да прате програм, моћи ће то да учине онлајн.

С обзиром на то да се бавимо дигиталним технологијама, увек је обезбеђена и могућност праћења догађаја путем стрима, али бих ту напоменуо да је данас заиста велика количина едукативног материјала доступна преко дигиталних канала, али број квалитетних догађаја није толики. Увек дајем предност присуству уживо, јер поред квалитетних предавања, предавача, имате могућност да упознате невероватан број нових људи, размените знања и искуства и можда започнете неку пословну идеју која има потенцијал да једног дана постане тај једнорог о којима смо причали“, поручио је Владимир Ковач.

За присуство на конференцији у Нишу, заинтересовани се могу пријавити на сајту „Дигитока“. Пријаве су могуће до уторка у поноћ.

Читај ми!