Извор: РТС

Дигиток у Нишу – До олимпијског злата или успешног предузећа пут је напоран и пун падова, али на циљу је феноменално

„Дигиток“ је, током четири дана, од 24. до 27. октобра, кроз предавања, студије случаја и панеле још једном небројено пута показао зашто дигитални професионалци и представници онлајн медија треба да присуствују окупљањима дигиталне заједнице у Нишу.

Јесењи „Дигиток“ традиционално је почео сегментом Media Days који је посвећен медијима и проблемима које им доноси развој технологије, нови формати садржаја, монетизација и оглашавање.

Кроз панеле и предавања, са укупно 20 говорника који су се смењивали на бини, учесници „Дигиток“ (Digitalk) четвородневног догађаја у Нишу су могли да виде резултате различите примене вештачке интелигенције у медијима, да добију увид у то како коришћење података може побољшати монетизацију и развој оглашивачких публика, сазнају шта откривају анализе ефикасних paywall стратегија и још много тога о борби коју намеће константна дигитална трансформација медија.

Од новитета не треба бежати већ ићи у корак с променама, стицати нове вештине и користити вештачку интелигенцију за аутоматизацију процеса и олакшавање извршавања радних задатака, колико год то медијским радницима деловало ризично по њихов опстанак пред налетом ВИ, порука је која се могла чути са бине.

Експерти за веб-аналитику и прикупљање података подсетили су посетиоце „Дигитокׅ“ догађаја на то да се кроз тестирање долази до најбољег решења јер је пут до њега посматрање понашања публике уз употребу прецизних предиктивних метода заснованих на моделима ВИ.

Осим напредне аналитике, која медијима олакшава упознавање са публиком, њиховим навикама и потребама, на „Дигитоку“ је предочено зашто је Јутјуб „најбоља друштвена мрежа за онлајн медије“ и да је крајње време да сви они који то не раде почну да кристе визуелни сторителинг.  

Друга програмска целина, „Дигиток“ Конференција, од петка до недеље, окупила је више од 30 предавача који су са публиком поделили своје знање, успехе, али и промашаје.

Међу бројним причама успешних технолошких предузетника и представника великих технолошких компанија, посебну пажњу и симпатије публике освојила је олимпијска шампионка Зорана Аруновић. Српска спортисткиња је, описујући свој пут од првог сусрета са стрељаштвом па све до златне медаље на Олимпијским играма у Паризу, савршено осликала важност истрајности чак и када се чини да је све пропало.

Да је велики успех достижан и за малене фирме са Балкана, доказују стартапи који су то постигли уз добро осмишљене кораке, али и потпуне промашаје.

Док вештачка интелигенција редефинише границе немогућег, фотографи, дизајнери, предузетници који су се у Нишу представили учесницима „Дигитока“ истичу да није време за страх већ за хватање укоштац са новим алатима.  

Такође, мноштвом примера предавачи су илустровали како треба искористити ову технологију на најбољи начин.

Предности употребе вештачке интелигенције стигле су и до пољопривреде, јавних наступа, представљања културних дешавања.

Ипак, предавачи су подсетили да дигитално доба има и мане и да целодневно гледање у екране носи здравствене ризике, нарочито за најмлађе.

Савезнике у борби против епидемије „екранизма“ можемо наћи у офлајн, али и онлајн сфери. Александра Петровски указује на проблем зависности од интернета и својим сликовницама нуди упознавање са умереном употребом дигиталних уређаја кроз игру и причу.

Идејни творци апликације Причај ми подсећају на то да не мора да се гледа у екран од најранијег доба и да постоје и други начини да се малишани успавају, забаве или да науче корисне ствари. Само је потребан глас, а машта ће се потрудити за остатак.  

Без улепшавања истине и романтизовања промена које су неминовне у годинама пред нама, у Нишу је указано на ситуације у којима треба бити опрезан када је реч о ИТ индустрији и отпуштањима који већ неко време потресају ову грану привреде.

Ни овај скуп дигиталних познавалаца није могао да прође без скретања пажње на ризике који постоје у сваком сегменту дигиталне економије уколико се крећемо без квалитетног лидерског усмеравања и добре стратегије.

Креативност при представљању података је још једна важна тема која је такође добила заслужени простор на „Дигитоку“.

Ниш је 18. пут (трећи пут под брендом „Дигиток“) окупио велики број стручњака дигиталне и медијске индустрије и оних који су на путу да постану професионалци у пословима који се одвијају у онлајн простору.

Пројекат „Дигиток“ воде истакнути чланови дигиталне заједнице Влада Ковач, Иван Минић и Витомир Огњановић.

Иако ће Ниш и следећег октобра отворити своја врата поклоницима онлајн света, дигитална заједница неће морати да чека годину дана на нови сусрет. Организатори „Дигиток“ догађаја најавили су ново окупљање домаће дигиталне заједнице и радо виђених гостију из региона, за април, када ће се дигитално тежиште преселити на север Србије.

У Зрењанину, на пролећном „Дигиток“ окупљању, у првом делу, фокус ће бити на електронској трговини, док ће други сегмент – Конференција – као и овог пута бити посвећен иновацијама, изазовима дигиталне трансформације и дигиталном пословању.   

Град Зрењанин најавио је снажнију подршку „Дигитоку“ будући да ће се сусрет одржати у години у којој ће овај банатски град носити титулу националне престонице културе, коју ће преузети од Ужица.