ЕУ треба да спречи Индију да препродаје руску нафту Европи као рафинисано гориво, укључујући дизел, каже високи представник ЕУ за спољну политику и безбедност Жозеп Борељ.
Борељ је, у интервјуу за Фајненшел тајмс, рекао да ће покренути то питање у разговору са министром спољних послова Индије Субрахмањамом Џаишанкаром.
"Уколико дизел или бензин улазе у Европу из Индије која прерађује руску нафту, то је свакако заобилажење санкција према Русији и државе чланице ЕУ морају да предузму мере у вези с тим", истакао је Борељ, преноси Ројтерс.
Борељ је рекао да би сваки механизам за заустављање протока руске нафте требало да спроводе националне власти, што значи да треба да се провери које компаније купују нафтне деривате из Индије.
Индијске рафинерије, које су раније ретко куповале руску нафту због високих транспортних трошкова, увезле су од 970.000 до 981.000 барела нафте дневно у фискалној 2022/23. (април-март), што чини више од петине укупног индијског увоза горива.
Индија се у протеклој години појавила као највећи купац руске нафте од почетка рата у Украјини.
Приступ јефтиној руској нафти повећао је производњу и профит индијских рафинерија, што им омогућава извоз производа у Европу и заузимање већег удела на тржишту, указује британска агенција.
Највећи руски произвођач нафте "Росњефт" и главна индијска рафинерија "Индијан оил корп" потписале су уговор о значајном повећању и диверсификацији квалитета нафте испоручене у Индију.
Индија је извозила у просеку 154.000 барела дневно дизела и керозина у Европу пре рата у Украјини. Међутим, то се повећало на 200.000 барела дневно након што је ЕУ забранила увоз руских нафтних деривата од 5. фебруара ове године.
(Reuters)
Коментари