sreda, 21.06.2017, 08:13 -> 13:34
Izvor: RTS
Mihajlović: Početak gradnje Šumadijskog koridora 2018. godine
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović kaže za RTS da je najveći deo auto-puta Batočina–Kragujevac završen i da će biti otvoren sledeće nedelje. Završili smo 22 kilometra, ostaje još pet kroz Batočinu i do marta očekujem izgradnju i tog dela puta, ističe ministarka.
Zorana Mihajlović je, gostujući u Dnevniku RTS-a, rekla da njeno ministarstvo već duže vreme razgovara sa američkom kompanijom "Behtel" o izgradnji Šumadijskog koridora.
"Mi sa naše strane pokušavamo da preprojektujemo projekte koji su postojali. Ovaj koridor je značajan ne samo zato što povezuje dva koridora već i što će povezati i važne gradove, to je baza razvoja da imamo dobru infrastrukturu. Prema našim procenama, mogli bismo u drugoj polovini sledeće godine da počnemo sa izgradnjom 109 kilometara puta. Već su izdati javni pozivi za projektovanje, eksproprijaciju", kaže ministarka Mihajlović.
Napominje da je završen veći deo auto-puta Batočina–Kragujevac, koji će biti otvoren sledeće nedelje.
"Ukupna dužina je 27 kilometara, mi smo završili 22 kilometra i ostaje još pet kroz Batočinu. Do marta očekujem izgradnju i tih pet kilometara. Ovaj projekat se vuče godinama, mi smo projekat preuzeli prošle godine i sledeće nedelje ćemo pustiti završen deo", ističe Mihajlovićeva.
Na kritike ministra finansija, koji kaže da nije povučeno sedam milijardi dinara za kapitalne investicije, ministarka odgovara da je građevinarstvo sezonska delatnosti i da novac ne može da se povlači u decembru ili januaru, jer nije sezona.
"U prvom kvartalu su niska povlačenja sredstava, a na kraju je to oko 98 odsto. To su živi projekti i radovi, monitoring vrši ministarstvo i troši novac i on će biti potrošen kako je planirano", objašnjava ministarka.
"Ekspoze će podržati više poslanika od potrebne većine"
Govoreći o izboru premijera, Zorana Mihajlović veruje, kaže, da će mnogo više poslanika glasati za Anu Brnabić od potrebne većine.
"Mi treba da razgovaramo o putu i ciljevima, politici Vlade, a ako je Palma za kretanje zemlje ka EU, povećanje plata i penzija, ne vidim zašto ne bi glasao za takav ekspoze. A ako govorimo o drugim stvarima zbog kojih neće da glasa, onda odlazimo u domen ljudskih prava. To su njihove stvari i verujem da ne smemo doći na taj teren", kaže Zorana Mihajlović, koja je i predsednica Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost.
Mihajlovićeva smatra da Vlada treba da se ponaša kao tim.
"Ako je teško premijerki, biće teško i Vladi. Naš posao je da se živi bolje", napominje ministarka.
Kaže da očekuje da nastavi sa obavljanjem posla i u novoj vladi, ali ističe da još nije razgovarala ni sa mandatarkom, ni sa predsednikom.
Uputstvo
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.
Broj komentara 8
Pošalji komentarBrzine
Na autoputu dozvoljena 120 km/h.
Na motoputu sa dva kolovoza čak i sa jednom širokom kolovozom 100 km/h, a na krivini i neravnini 80.
Kružni tok
Pitam se samo šta onaj kružni tok radi na autoputu?
Mi uvek nešto novo izmislimo, gde u evropi postoji kružni tok na autoputu???
Nije to šumadijski nego moravski koridor
Pre neki dan je već najavljeno, a i sinoć je predsednik ponovio u RTSovoj emisiji OKO u 21sat, da izgradnja ovog veoma bitnog koridora od Preljine i koridora 11 do Pojata i koridora 10 kreće 2018. godine. Mene zanima kada će se krenuti u eksproprijaciju zemljišta pošto između Zapadne Morave i Kanala za navodnjavanje kuda treba proći trasa autoputa od Preljine ka Kraljevu imam 4 parcele od svoje dedovine.
Što se tiče puta Batočina-Kragujevac, to nije pravi Autoput, već tzv. Brzi put... koji ima sve osobine Autoputa, samo je malo uži i malo se sporije sme voziti nego autoputem. Zato ima i taj kružni tok, zapravo ima još i onaj kod krsta na ulasku u Kragujevac, dakle ukupno 2. Takve puteve poznaćete uvek po plavim tablama, dok se na Autoputu kod nas uvek koriste zelene table. To je kao u Nemačkoj što ima Autoban (Autoput) sa plavim tablama i Šnelštrase (brzi put) sa žutim tablama.
Sabac i Loznica
Ima li nas negde na Mapi Srbije kada se Autopetevi grade ???
Dali je moguce
Hvala bogu da se zavrsio i ovaj auto put.jedno pitanje do koje brzine moze da se vozi na ovom autoputu jer prolazio sam tom deonicom i ogranicenj je 100 km onda to nije auto put.poz iz kg
Lokalni putevi
Jos jednom postavljam pitanje kada ce na red doci lokalni magistralni putevi? Na primer put Odzaci- Novi Sad preko Backog Petrovca je u katastrofalnom stanju,ljudi ginu a drzava cuti! Takvih puteva je mnogo u drzavi a drzava samo neke koridore i autoputeve gradi. Ne kazem da autoputevi nisu bitni,daleko od toga,ali ajmo paralelno sve polako da radimo. Pozdrav
autoput
To nije autoput. U Žirovnici je kružni tok, a trebalo je da bude denivelisano ukrštanje (petlja), tako da po tom kriterijumu i još mnogo drugih, ovaj put ne ispunjava uslove da bi bio autoput.
Kakav koridor!?
Koridor je za nekog ko želi ti samo da prođe, sa što manje dodira sa okolinom. To je koridor za planere iz EU. Oni gledaju da prođu mimo nas, ne osvrćući se.
Nama je to put.