Čitaj mi!

Pomoć vatrogasaca u saobraćajnim nesrećama višestruka – najteže je kad među povređenima ima dece

Tokom praznika dogodila se čak 361 saobraćajna nezgoda. Stradalo je troje ljudi, dok ih je 85 teže ili lakše povređeno. Ekipa RTS-a zabeležila je kako bi trebalo da izgleda prvi izlazak vatrogasaca na mesto teških nezgoda. Kada počne evakuacija povređenih, njihova uloga je višestruka. Ističu da im svima najteže pada kada ima povređene dece u saobraćaju.

Hoće li povređeni preživeti neretko određuju samo sekunde. Zato su oni koji prvi stignu na mesto saobraćajne nezgode pod dodatnim pritiskom. U takve intervencije kreću i obazrivije.

Da bi se zaštitili od naleta ostalih vozača, vatrogasnim vozilom postavljaju takozvani štit, utvrđuju da li ima curenja goriva. Pre plana evakuacije proveravaju vrstu i stepen povreda i da li ima onih koji su ispali iz vozila.

Vatrogasci spasavaju živote

"Za razliku od požara gde nema uvek povređenih lica, gde se spasava imovina, ovde spasavamo živote. Kad imate povređenog koji vapi, kada ima dece povređene u saobraćaju, svim vatrogascima najteže padaju deca i taj stres se gomila. Zato radimo i preventivno, imamo psihologe koji razgovaraju s nama posle intervencija", ističe zastavnik Milan Stanić, komandir Vatrogasne jedinice u Pećincima.

Iskustvo vatrogasaca je takvo da pre njihovog dolaska malo vozača staje da pomognu.

"Ne može svako da vidi te scene, ali znači dosta kad nam daju dodatne informacije koje je vozilo, koliko je povređenih. Nije isto da li je jedno ili više lica zaglavljeno", ukazuje Marko Mišić, šef smene Vatrogasnog bataljona u Sremskoj Mitrovici.

Kada počne evakuacija povređenih, uloga vatrogasaca je višestruka.

"Najlepše je kad pomognemo, s njima pričamo, kad krenemo da sečemo to puca i škripi. Mi s njima pričamo, bodrimo ih dok to traje, dosta ljudi dođe, donese keks i sok da nas počasti i da se zahvali. Znači i nama svaka reč podrške", priča Mišić.

Uviđaj posle teških nezgoda 

Pod pritiskom su i oni koji obavljaju uviđaje nakon teških nezgoda. Razgovaraju sa svedocima tragedije, sagledavaj frekvenciju saobraćaja, geometriju puta, čuvaju i dokumentuju materijalne dokaze.

"Najvažnije je pravilno obezbediti lice mesta kako ne bi došlo do novih nesreća, kako bi se ukazala pomoć i kako bi se fiksirali predmeti, tragovi i vozila. Sve nam je to bitan kako bi na pravi način dokumentovali saobraćajnu nezgodu i obezbedili efikasan sudski postupak",  naglašava Miloš Jovićević, oficir Saobraćajne policije u SPI za uviđaje saobraćajnih nezgoda.

Kada je reč o uzrocima, vatrogasci kažu da uz ljudski faktor loše vreme donosi i teške nezgode. Saobraćajna policija u prvih deset meseci 2022. registruje i nepropisnu vožnju, neprilagođenu brzinu i alkohol. 

utorak, 22. april 2025.
20° C

Komentari

Da, ali...
Kako preživeti prva tri dana katastrofe u Srbiji, i za šta nas priprema EU
Dvojnik mog oca
Verovatno svako od nas ima svog dvojnika sa kojim deli i sličnu DNK
Nemogućnost tusiranja
Ne tuširate se svakog dana – ne stidite se, to je zdravo
Cestitke za uspeh
Da li ste znali da se najbolje gramofonske ručice proizvode u Srbiji
Re: Eh...
Leskovačka sprža – proizvod sa zaštićenim geografskim poreklom