Predlog: Do 130 kilometara na sat na auto-putu
Predlogom zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima omogućena je brzina do 130 kilometara na čas na auto-putu, a ovaj zakon se donosi da bi se uskladila rešenja koja se odnose na ograničenje brzine na auto-putu sa većinom zemalja Evropske unije, saopšteno je posle sednice Vlade Srbije.
Do sada je ograničenje brzine na auto-putu bilo 120 kilometara na čas, a izmenama Zakona maksimalna brzina se usklađuje sa pravilima koja važe u Sloveniji, Hrvatskoj, Grčkoj, Mađarskoj, Italiji, Francuskoj ili Austriji.

Međutim, stručnjaci smatraju da će se povećanjem dozvoljene brzine, posledice saobraćajnih nezgoda biti teže i veće.
Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić objašnjava za Tanjug da povećanje od 10 kilometara brzine, povećavava broj saobraćajnih nezgoda za jedan do dva odsto.
"Nisam pobornik te novine i voleo bih da vidim argumetne za to. Ako su argumenti u cilju bezbednosti - ne postoje, ili potrošnje goriva - ne postoje, jedini argumenti mogli bi biti u ušteda vremena, ali broj nezgoda će da poraste, te zbog toga ne nalazim opravdanje za podizanje brzine", ocenjuje Vujanić.
On je upitao zašto povećanje na 130 kilometara na čas nemaju Engleska, Danska, Norveška, Švedska i druge zemlje koje su, kaže, u smislu bezbednosti saobraćaja daleko ispred nas.
Usvojeno više predloga zakona
Vlada Srbije na današnjoj sednici usvojila i Predlog zakona o posebnim uslovima za realizaciju projekta izgradnje stanova za pripadnike snaga bezbednosti, Predlog zakona o presađivanju ljudskih organa, Predlog zakona o ljudskim ćelijama i tkivima, Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o matičnim knjigama, Predlog zakona o dopunama Zakona o ograničavanju raspolaganja imovinom u cilju sprečavanja terorizma.
Vlada je takođe donela odluku da se Poseban kolektivni ugovor za radno angažovanje estradno-muzičkih umetnika i izvođača u ugostiteljstvu primenjuje i na poslodavce koji nisu članovi Unije poslodavaca Srbije i koji nisu učestvovali u njegovom zaključivanju.
Donošenjem ove odluke obezbeđuju se jednaki uslovi radnog angažovanja izvođača estradno-muzičkog programa kod svih poslodavaca u Republici Srbiji, čime se sprečava siva ekonomija u toj delatnosti.
Odluka će u značajnoj meri doprineti efikasnijoj zaštiti radno-muzičkih prava izvođača estradno-muzičkog programa, kao i poslova stručnjaka i saradnika u estradno-muzičkoj oblasti.
Uputstvo
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.
Broj komentara 26
Pošalji komentarModerna
Vozila bez problema i bezbedno mogu da se krecu i vecim brzinama. Vazno je da sto brze vozite ostavljate vece odstojanje izmedju vaseg vozila i vozila ispred vas, gledate daleko ispred svog vozila da biste mogli da izbegnete iznenadjenja i da, dok vozite NE RADITE NISTA DRUGO. Kompanije koje osiguravaju vozila su iznele podatke po kojima se najveci broj nezgoda dogadja pri ekstremno malim brzinama NA PARKINZIMA. To znaci da je uzrok nesreca NEPAZNJA A NE BRZINA.
Re: Mnogo smo bre spori
A gde se "bre" zuris... Bolje malo kasnije, nego nikada.
Bezbedno 130 km/h
1. За безбедну вожњу неопходно је уредити транспортну инфраструктуру.
2 Неопходно је имати технички безбедно возило
3. Возачи морају бити психофизички способни за вожњу и наравно морају знати прописe о друмском саобраћају...
130km/h Na Autoputevima
Smatram da brzina kretanja na Autoputevima treba da bude 130km/h jer je to srednja bezbedna brzina.
Ovaj prosvetni Radnik koji misli da je donet predlog pogrešan zbog udesa zaboravlja da problem u većini slučajeva nije toliko brzina koliko bahatost i egoizam onoga koji sedi iza upravljača. Ako obratite pažnju na saučesnike u Saobraćaju ni veća brzina nije problem ali ako ste nespremni ili neiskusni , kao onaj juče što je ubio čoveka u zaustavnoj traci , onda ni 80 km/h nije bezbedno. Onda i niste za volan.
Highway
Ko moze od Batrovaca do Rume voziti preko 80km/h, a da ne oseca da ka vozi na felnama? Jedno 30 kilometara puta uvek krndasim sve po redu i truckam se kao neki vozic u luna parku. :) Kuda 130?
zasto
Zasto Srbija nesledi propise evropskih zemalja u svakom pogledu vec smo preplavljeni razno raznim idejama od kojih neke nemaju smisla kao vaznost prve pomoci gde je drzava stimulisala proizvodjaca.Zatim polaganje vozackog koji je malte ne u rangu nekog fakulteta a o ceni da negovorimo zasto je to toliko skupo .Zivim u SAD-a gde deca sa 16 godina dobijaju dozvolu i do 18 godina voze sa nekim starijim u kolima a posle od 18 sami i ta dozvola je ujedno i licna karta .Vozila u Srbiji idu na tehnicki pregled a predlog je da vozila starija od 15 godina treba da idu dva puta a u SAD-a vozila na benzin starija od 4 godina idu svake druge godine samo na merenje izduvnih gasova /za Indijanu/ a ne tehncki pregled.Mislim u Srbiji bezbednost u saobracaju ce pomoci bolji putevi ,standard,kazne i saob.kultura i kontrola.Vozacka dozvola je veoma vazna da svi gradjani poseduju ucimo od drugih.
Mnogo smo bre spori
Ja ovde u Nemackoj iz Nirnberga do Minhena (razdaljina 170km) stizem za 60min. do 70min.
bez prekoracenja brzine
A od Krusevca do Beograda (razdaljina 194km) stizem za 180min. (plus naplatne rampe gde gubim jos vremena)
Napravili puteve Ko u eu,onda mozete i povecaju.
Mozda bi bilo bolje,da zakrpe rupe po autoputevima, postave znakove da ljudi znaju gde da skrecu!!!!!!!!
A lako je onda i postaviti Ko u nemackoj!!!
Posle 22h-06h=preko 120-180km
Neki komentari su za smejanje
130 km/h nije neka velika brzina kojom ispravna vozila mogu nesmetano, bez rizika da se krecu. Naravno da na delovima autoputa mora biti ogranicenja. Gde, to sve zavisi od raznih faktora koje oni, koji su za to skolovani i rade na tome, mora da znaju.
Nema sigurne brzine.
Zakon nije jos ni krenuo da funkcionise spasava zrtve saobracajnih nesreca od arogantnih vozaca, kad se vec zuri sa povecanjem brzine na 130km. To bi bila velika greska.