utorak, 03.04.2018, 19:30 -> 19:51
Izvor: RTS
Kako je protekao prvi dan primene strožih kazni za saobraćajne prekršaje
Od danas važe nove, oštrije kazne za saobraćajne prekršaje. Zakonodavac je predvideo dupliranje nekih kazni, a za 11 prekršaja plaćaće se sto i više hiljada dinara. Prvog dana primene novog Zakona o bezbednosti saobraćaja, proveravali smo njegovu primenu na putevima širom Srbije.
Nove propise i kazne vozači su, sudeći po današnjoj slici sa puteva, dočekali spremno, pa ih patrole saobraćajne policije nisu iznenadile.
"Trebalo bi da budu ovakve visoke kazne za ove pod dejstvom alkohola, sad za pojas manje-više", kaže jedan od vozača.
Građani smatraju da treba da se povede računa o brzim vožnjama, vezivanju pojas i korišćenju mobilnih telefona.
"Treba da se poštuje i zbog drugih, prvo zbog sebe, a i zbog drugih", naglašava vozač.
Najčešće kontrole koje se mogu očekivati jesu za prekršaje koji direktno utiču na izazivanje nezgoda.
"Na prvom mestu je alkohol, odnosno psihofizičko stanje vozača, dok je na drugom mestu brzina kretanja vozila i kao pasivna zaštita pojas i mobilni telefon", objašnjava Nenad Dimitrijević iz Saobraćajne policije u Jagodini.
Podaci kažu da je za gotovo svaku sedmu nezgodu krivac alkohol. Upravo u tom delu su i kazne veće.
"Pooštrene su odredbe koje se odnose na upravljanje vozilom pod dejstvom alkohola, gde je dozvoljena sadržina alkohola smanjena sa 0,3 na 0,2 miligrama po mililitru. Isto tako, kazne za prekršaj upravljanja vozila pod dejstvom alkohola su u značajnoj meri povećane. S druge strane, ublažene su odredbe zakona koje se odnose na istek važnosti registracione nalepnice i istek važnosti vozačke dozvole", kaže Darko Dragović, komandir Saobraćajne policije, ispostave u Užicu.
Na putevima Srbije godišnje se dogodi 35.000 saobraćajnih nezgoda, oko 600 ljudi izgubi život, a više od 20.000 je povređenih. Osnovni cilj novih mera je bolja bezbednost u saobraćaju.
"Mi očekujemo da ćemo sigurno u ovoj godini imati značajan broj smanjenja poginulih u saobraćaju", ističe Boris Antić, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.
Posebno će se kontrolisati i vezivanje pojaseva na zadnjim sedištima, vožnja dece, nošenje zaštitne kacige pri vožnji motora.
Uputstvo
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.
Broj komentara 5
Pošalji komentarvozaci
Rekao bih da je vozacima gradskog saobracaja u Beogradu dozvoljeno telefoniranje u toku voznje i to od prve do poslednje stanice bez prestanka.
Takodje i parkiranje privatnih vozila na autobuskim stajalistima.
Zašto
ne ukinete procenat alkohola, neka bude 0 i time je osnovana kazna?! Ne već tolerišete pijanstvo u saobraćaju!!! Time se pokrivaju budale!!! Profesori moji...
dosadasnji zakon
je takodje bio dobar. Probklem je implementacija
Vasa anketa!
U vasoj anketi vise puta ste pomenuli alkohol na prvom mestu kao problem.
Stim u vezi zakonodavac insistira vec duze vreme da alkohol moze da se konzumira pre voznje odnosno danas je dozvoljeno je 0,2 promila ili jedno pivo. Cemu to, znamo da je alkohol u krvi vozaca opasnost na putevima. Svako of nas ima razlicite organizme I drugacije reaguje na alkohol u krvi. Postaje smesno da zakonodavac insistira I to zakonski da mogu da se piju pica sa alkoholom pre ili u toku voznje. Jasno je 0 promila alkohola kod vozaca znaci za nas I nasu decu veca sigurnost na putevima.
Alkohol
Radni zatvor za sve koji prekorače 0’2 po skalama prva skala do 0’5 15 dana pa tako naviše nema novčana kazna