Rebić: Za nevezivanje pojasa kazna se diže sa 5.000 na 10.000 dinara

Direktor policije Vladimir Rebić kaže za RTS da je ideja kod pooštravanja novčanih kazni za saobraćajne prekršaje bila da se sankcionišu oni prekršaji koji najviše doprinose nezgodama. Naglasio je da je čak 60 odsto vozača i putnika poginulo nekoristeći sigurnosni pojas, kao i da je to očigledan razlog da se za taj prekršaj kazna podigne sa 5.000 na 10.000 dinara.

Vladimir Rebić je, gostujući u Dnevniku RTS-a, istakao da je istorija povećanja novčanih kazni za prekršaje u saobraćaju pokazala da one daju izuzetno dobar rezultat u prvoj godini, dok se posle taj efekat smanjuje.

32458307
32458307 Iz gostovanja Vladimira Rebića u Dnevniku RTS-a
32458218

"Po mom mišljenju policajac pravilno upotrebio sredstvo prinude"

Direktor policije Vladimir Rebić naveo je da je razgovarao sa načelnikom policijske uprave u Boru, gde je sprečen pokušaj pljačke, kao i da ga je on uverio da je policijski službenik postupao u skladu sa propisima.

"Policijski službenik je vršeći redovnu patrolnu delatnost uočio da su u jednom javnom objektu otvorena vrata a ne bi trebala da budu i prilikom intervencije izvršilac tog krivičnog dela, najverovatnije teške krađe, napao je policijskog službenika i policijski službenik je po mom mišljenju pravilno upotrebio sredstvo prinude, odnosno vatreno oružje", objasnio je Rebić.

Naveo je da se ranjeni nalazi na lečenju u Kliničkom centru u Nišu.

"Ja se nadam da telesne povrede nisu tako opasne i da će preživeti, a isto tako se nadam da će i od strane nadležnog tužioca biti opravdana upotreba sredstva prinude", rekao je Rebić.

"Za uspostavljanje jednog dobrog pravnog okvira za generalnu prevenciju mora da se uspostave i druge poluge, a nadam se da će ovaj zakon sada omogućiti da uspostavimo još bolji sistem", naglasio je Rebić.

Kao primere naveo je 2002. i 2009. godinu kada su povećane novčane kazne.

"Godinu dana pre toga stadalo je na srpskim putevima 1.275 lica, u godini kada su povećane kazne taj broj je smanjen za gotovo 30 odsto i oko 850 ljudi je poginulo. Takođe i 2009. godine kada su povećane kazne imali smo smanjenje sa 808 na 650 lica", istakao je Rebić.

"Ideja kod pooštravanja novčanih kazni u ovoj izmeni zakona je bila da sankcionišemo one prekršaje koji najviše doprinose nastanku nezgode ili težini posledice", naveo je Rebić.

Ukazao je i na istraživanje Agencije za bezbednost saobraćaja koja je utvrdila da se na prednjem sedištu pojas koristi 76 odsto, a na zadnjem sedištu 12 odsto.

"Od svih poginulih putnika i vozača čak 60 odsto ih je poginulo nekoristeći sigurnosni pojas i onda je očigledno zašto smo sa 5.000 podigli na 10.000", rekao je Rebić.

Kada je reč o polugama koje bi trebalo da prate izmene zakona, Rebić kaže da se to odnosi na puteve, auto-škole i na tehničke preglede.

"Da se uspostavi jedan mehanizam u kome će se jasno znati obaveze svih, nije uvek isključivo kriv vozač, postoje i druge institucije koje u prethodnim svojim aktivnostima moraju da obezbede da vozač bude siguran na putu i uz odredbe koje već postoje i dobre su u zakonu i adektvatnu primenu tih odredbi mislim da polako zaokružujemo i pravimo željeni sistem", objasnio je Rebić.

Za neke prekršaje blaže kazne 

Za vožnju zaustavnom trakom ili istek važenja dozvole kazne su blaže, a Rebić navodi da je analizom utvrđeno da su to prekršaji koji nemaju direktnu vezu sa bezbednošću saobraćaja, kao i da je odlučeno da se za te prekršaje daju novčane kazne od 5.000 i 10.000.

"Vožnja zaustavnom trakom je i po mom ličnom mišljenju i uopšte po mišljenju Ministarstva unutrašnjih poslova bila neopravdano visoka. Društvena opasnost nije ista ako idete zaustavnom trakom i ako vozite sa preko dva promila alkohola u krvi", rekao je Rebić.

Strože kazne očekuju vozače ako voze sa nečitljivim tablicama, a Rebić navodi da je značajna razlika u tome da li se vozi sa prljavim tablicama ili sa nečitljivim.

"Postoji značajna razlika ako vam je tablica zaprljana ali se može pročitati broj, tada niste u prekršaju, ali ukoliko registarske tablice nečitljive za policijskog službenika ili video-nadzor morali smo da zapretimo veću kaznu, jer MUP u skladu sa razvojem društva sve više se okreće ka automatskom detektovanju prekršaja", rekao je Rebić.

Dodao je i da bi sigurno bilo zlonamernih vozača koji bi tablice namerno učinili nečitljivim kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

"Jedina novina zapošljavanje dece i supružnika stradalih policajaca"

Rebić je ukazao da nikako ne stoji opaska pojednih narodnih poslanika da se izmenama Zakona o policiji koncentriše nadležnost u rukama ministra.

"Član 135 je i da sada predviđao izuzetke koji daju mogućnost da se neko lice zaposli van konkursa, to je preuzimanje iz drugog državnog organa, zapošljavanje lica koji su već prošli jedan vid konkursa a to su studenti Kriminalističko-policijske akademije i Centra za osnovnu policijsku obuku gde praktično imamo već prethodno javni konkurs i prijem na radna mesta gde aktom o sistematizaciji već prethodno određeno koja su to radna mesta", objansio je Rebić.

"I u periodu od 2016. godine do danas mi smo imali tu mogućnost, ministarstvo još nije donelo taj podzakonski akt i potpuno su neosnovane primedbe pojedinih poslanika da je to bilo proširenje moći ministra da može da zapošljava po svojoj volji", smatra Rebić.

Ukazao je da je ideja da se omogući zapošljavanje samo na radnim mestima koja su isključivo specijalizovana zbog činjenice da ih na tržištu nema.

"Vi ako želite da zaposlite pilota koji će raditi u helikopterskoj jedinici nerealno je da očekujete da će vam se javiti sto ili hiljade ljudi, naprosto takvog profila nemate. Ljudi koji se bave uništavanjem eksplozivnih sredstava i tako dalje", naveo je Rebić.

Dodao je da su to su norme koje su postojale u postojećem zakonu samo sada jasnije i preciznije definisane.

Naglasio je da je jedina novina što je ovim zakonom omogućeno da se bez konkursa prime deca ili supružnici policijskih službenika koji su svoje živote dali ili su ranjeni u obavljanju policijskih poslova.

"Ja bih voleo da vidim jednog narodnog poslanika koji bi imao hrabrosti da stane ispred očiju dece Srđana Petrovića, Stevana Sinđelića i mnogih drugih policajaca koji svoj život dali da bismo mi danas slobodno i bezbedno živeli da im kažem ne ne možete da prođete taj mali korak da bez konkursa budete primljeni nego morate da prođete svu preceduru", rekao je Rebić.

"Mislim da smo toliko kao država i društvo dužni porodicama naših kolega koji više nisu sa nama", zaključio je Rebić.

Broj komentara 13

Pošalji komentar
(nedelja, 11.mar.2018 07:39)
anonymous

Odg.

Neka dovedu državu u stanje Švajcarske, po platama, po putevima itd., pa onda kazne...

(subota, 10.mar.2018 19:47)
anonymous

Ma kakva bezbednost. Kazna za pojas je "zlatna koka".

Najlakse se uzimaju pare na kazni za pojas. Jer pojas u gradu iritira, pa se ono udji izadji i mrzi me da se vezem upravo uvek obije o glavu tj. novcanik.

(subota, 10.mar.2018 17:47)
anonymous

Ovakva politika...

...kaznjavanja i sve rigoroznijih mera i kazni,a u drustvu u kojem velika vecina jedva sastavlja kraj s krajem,moze jedino dovesti do "punih zatvora" u kojima ce biti vise onih koji su napravili saobracajni prekrsaj nego "Lopova i krimialaca"!?
Ovaj komentar ne znaci da sam protiv postovanja saobracajnih propisa.Upravo suprotno,ali svako malo slusamo kako se dizu kazne za prekrsaje?

(subota, 10.mar.2018 15:18)
anonymous

Svrha kaznjavanja

Pa to i jeste poenta kazne, da bude toliko visoka da kad je jednom platis da ti vise nikad ne padne napamet da ucinis isti prekrsaj.

(subota, 10.mar.2018 14:53)
Sasa

Ne

Razumem neko kaže sramota, zbog čega, mene baš briga kolika je kazna može biti i 100.000 din ja stavim kaiš poštujem saobraćajna pravila i nikad ne plaćam ništa.

(subota, 10.mar.2018 14:13)
Tomislav Mitrovic

Pohvala

U Ch ako vozac nije vezan placa 200fr za kaznu . Suvozac i ostala lica placaju isto tako kaznu. Deca koja nisu svezana kaznu odredjuje sudija za preksaj sto moze biti i 3000 sf i 6 meseci bez vozacke. Ako je krivicno delo ponovljeno u velikim slucajima se oduzima vozacka i 3000sf kazna,pa ponovo na polaganje sto u ovoj zemlji nije mala stavka od 7000sf .

(subota, 10.mar.2018 13:14)
anonymouszeljko

postali smo prebahati

Kada se zna da veliki broj stradalih lica u saobracaju nije bio "vezan" onda nam jedino preostale udar na dzep. Podrska novim merama za bezbednost svih ucesnika u saobracaju.

(subota, 10.mar.2018 13:12)
anonymous

Dosta vise!

Kazne nisu uprilicene platama. I 5000 je bilo previse. U cemu je smisao povecanja na 10000?
Sramota..

(subota, 10.mar.2018 12:21)
Dance (IT)

Kazne

Podržavam.
Ovamo su kazne od 80 do 323 + poeni u dozvoli ako su bez pojasa maloletna lica i vozač a punoletni purnici plaćaju samo kazne.

(subota, 10.mar.2018 11:29)
anonymous

Uzrok

Pojas ne uzrokuje nezgode! Uzrokuje brzina, alkohol...

Vidi još

Uputstvo

Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.

Zaključano: Otključajte povlačenjem strelice u desno ...
utorak, 01. april 2025.
7° C

Komentari

Da, ali...
Kako preživeti prva tri dana katastrofe u Srbiji, i za šta nas priprema EU
Dvojnik mog oca
Verovatno svako od nas ima svog dvojnika sa kojim deli i sličnu DNK
Nemogućnost tusiranja
Ne tuširate se svakog dana – ne stidite se, to je zdravo
Cestitke za uspeh
Da li ste znali da se najbolje gramofonske ručice proizvode u Srbiji
Re: Eh...
Leskovačka sprža – proizvod sa zaštićenim geografskim poreklom