Teatrologike – Štefan Kegi

Za "Teatrologike" govori švajcarski reditelj Štefan Kegi koji je 2019. godine došao u Beograd da primi Gran pri "Mira Trailović" i nagradu "Politike" za najbolju režiju 52. Bitefa , koje je dobio za predstavu "Zaostavština".

Štefan Kegi režira dokumentarne pozorišne predstave koristeći istraživanja, javne audicije i konceptualne procese. On daje glas "stručnjacima" koji nisu obučeni glumci, ali imaju šta da kažu o svetu i vremenu u kojem smo.

Kegi je putovao po Evropi i Aziji više od tri godine sa dva bugarska vozača kamiona i kamionom koji je pretvoren u sobu za mobilnu publiku, sa predstavom "Kargo Sofija'' koju smo mi videli na 40. Bitefu. 2008. godine režirao je "Radio Muezin" u Kairu - projekat o pozivu na islamsku molitvu u vremenu nove tonske tehničke reprodukcije. Između 2006. i 2011. godine, je često sarađivao sa argentinskim dramaturgom i rediteljem Lolom Ariasom sa kojim je ralizovao predstavu "Airport Kids", o globalnim nomadima u dobi od 7 do 13 godina, koju smo takođe videli na Bitefu.

Od 2014. godine realizuje pozorišno zvučno vođenje "Remote X" koje smešta u različite urbane pejzaže i kontekste kao što su Santijago de Čile, Tajpej, Moskva, Abu Dabi ili Njujork i u kojoj smo imali prilike da učestvujemo na 53. Bitefu pod imenom "Beograd na daljinski''. U, na Bitefu nagrađenoj predstavi "Zaostavština. Komadi bez ljudi" nam bez glumaca na sceni, u zanimljivoj instalaciji sačinjenoj od šest soba govori o smrti. Prošle godine stvorio je humanoidnog robota koji nastupa kao klon nemačkog pisca Tomasa Melea.
Za svoj rad nagrađivan je svuda po svetu.

Kegi od početka zajedno radi sa rediteljima Helgardom Haug i Danielom Vetcelom u trupi "Rimini Protokol" koju su osnovali su 2002. godine sa namerom da svrha njihovog rada u pozorištu bude suočavanje sa osećanjem stvarnošću i njeno predstavljanje iz neobičnih perspektiva. "Rimini Protokol" je 2007. godine nagrađen pozorišnom nagradom Faust 2008. godine dobili su Evropsku nagradu "Nova pozorišna realnost", a 2011. Srebrnog lava na  Venecijanskom bijenalu scenske umetnosti.
Kada ne putuje, Stefan Kaegi živi u Berlinu, gde "Rimini Protokol" ima svoje sedište.

Autorka i scenaristkinja Olivera Milošević

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару