Studio 6: Operski soare

Ovog puta u emisiji Studio 6 priredićemo specijalno, praznično veče posvećeno operi.

U našem operskom soareu učestvovaće pevači koji su budućnost naše i svetske operske scene: Sava Vemić, Mina Gligorić, Vesna Đurković, Evgenija Jeremić, Marija Joković, Stevan Karanac, Marko Pantelić. Klavirska saradanja: Milica Ilić.

Svi ovi pevači uspešno nastupaju poslednjih godina na vodećim svetskim i domaćim pozornicama, pokazujući ne samo svoj talenat, već i duboku posvećenost operskoj umetnosti.

Bas Sava Vemić posle studija na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, usavršavao se tri godine u Operskom studiju Metropoliten opere u Njujorku, sa maestrom Džejmsom Livajnom i pevačima kao što su Renata Skoto, Dimitris Kavrakos, Bonaldo Đajoti i Šeril Milns, imeđu ostalih. Sava Vemić je dobitnik brojnih nagrada, uključujući prve nagrade 2016. i 2014. godine, na internacionalnim takmičenjima "Opera Index" i "Gerda Lisner" u Njujorku, kao i druge nagrade na "Međunarodnom Loren Zakari" takmičenju u Los Anđelesu, 2017. godine. Te iste godine finalista je na internacionalnom "Belvedere takmičenju". Iako gostuje u Beogradu u domaćim produkcijama Narodnog pozorišta, njegova karijera odvija se na najvećim svetskim operskim scenama. Od profesionalnog debija u ulozi Sarastra u Mocartovoj "Čarobnoj fruli" u Madlenijanumu 2013. godine, pa do danas, Vemić je nastupao u Tel Avivu, Džulijard teatru, Karnegi holu, Pariskoj i Metropoliten operi. Njegove uloge se kreću od muzike Biničkog, Gluka, Donicetija, Belinija, Čajkovskog, Pučinija, Verdija, do interpretacija u "Arijadni sa Naksosa", Riharda Štrausa i "Lejdi Magbet Mcenskog okruga" Dmitrija Šostakoviča. Nastupao je na festivalima u Eks an Provansu i Verbijeu, a sezonu 2018-2019. proveo je u i Tokijskoj operi, u ulozi Sarastra. Gostujući je solista Pariske opere u Verdijevom "Don Karlosu" u sezoni 2019/2020, a u narednim sezonama čekaju ga nastupi u "Adrijani Lakuvrer" i "Rigoletu" u pariskoj operi Bastilja i nove uloge u Minhenskoj operi, Karnegi holu i teatru "La Monnaie" u Briselu.

Vesna Đurković, sopran, diplomirala je solo pevanje na Fakultetu muzičke umetnosti. Učestvovala je na brojnim takmičenjima. Neke od značajnijih nagrada: prva nagrada na takmičenju "Nikola Cvejić" u Rumi, prva nagrada i nagrada za najlepši glas na takmičenju "Bruna Špiler" u Herceg Novom, prva nagrada i nagrada laureata celog takmičenja "Obzorja na Tisi". Usavršavala se na masterklasevima soprana Olge Makarine, baritona Davida Bižića, na baroknom kursu alta Marijane Mijanović i maestra Predraga Goste i u operskom studiju u Narodnom pozorištu u Beogradu (2016-2018).  Nastupala je na svim operskim scenama u Srbiji, a bitnije uloge koje je do sada izvela su: Đilda (Rigoleto), Oskar (Bal pod maskama), Adela (Slepi miš), Mizeta (Boemi), Madalena (Madalena), Nela (Đani Skiki). Nastupila je kao sopran solo u Betovenovom Egmontu sa Beogradskom filharmonijom pod upravom Gabrijela Felca, i kao gost na koncertima Vojvođanskog simfonijskog orkestra.

Stevan Karanac od 2014. godine nastupa u Narodnom pozorištu u Beogradu, gde je završio i Operski Studio. Tu se nakon usavršavanja u brojnim manjim ulogama, ostvaruje u operama Travijata, Don Paskvale, Don Đovani, Čarobna Frula i Lučija od Lamermura. Kao slobodan umetnik, nastupe češće ostvaruje na drugim scenama u Srbiji i inostranstvu, kako u koncertnom, tako i operskom repertoaru: Pečuj, Zagreb, Osijek, Sarajevo, Ohrid, Bitola, Skoplje. U Nemačkoj, u Berlinu, Minhenu, Glatu, Sulcu, Rajnsbergu - nastupao je u velikim produkcijama i na festivalima, ostvarivši se u prvačkim rolama u operama Don Đovani, Tako čine sve, Rigoleto, Đani Skiki, Čarobna Frula, Boemi, Karmen, dobivši izuzetno pozitivne kritike.U Srpskom Narodnom pozorištu u Novom Sadu nastupa u naslovnoj ulozi Fausta i glavnim ulogama u operama Boemi i Rigoleto.

Mina Gligorić višestruki je dobitnik brojnih nagrada. Usavršavala se sa Marjanom Lipovšek, prof. Erihom Trakslerom sa Univerziteta umetnosti u Beču, sa Evelin Tab, a u okviru Barokne austrijske akademije sa Kristijanom Hilcom, Robertom Mameli i Marinom Bartoli. Izabrana je da bude polaznik majstorske radionice Vladimira Redkina, soliste Baljšoj teatra, i Dejvida Gaulenda, umetničkog direktora programa za mlade u Royal Opera House. U ulozi Cerline u operi Don Đovani prvi put debituje u okviru GIPAC produkcije, a istog meseca i kao Pamina u Čarobnoj fruli, adaptiranoj predstavi za decu pozorišta Madlenianum. U ovoj kući trenutno igra i kao Kozeta u mjuziklu "Jadnici". Kao član Operskog studija Narodnog pozorišta u Beogradu nastupa kao Đovana u Rigoletu, Bastijena u Mocartovoj operi Bastijen i Bastijena; u junu 2019. godine na Velikoj sceni premijerno, nakon 60 godina od poslednjeg izvođenja, debituje kao Koštana u istoimenoj operi Petra Konjovića.

Marija Joković, mecosopran, već godinama intenzivno nastupa na pozorišnim i koncertnim scenama širom Evrope. Počela je pevačku karijeru kao stalni član flamanske opere u Antverpenu, Gentu i Belgiji, a zatim širila svoj repertoar redovno gostujući u pozorištima u Insbruku, Beču, Hajdelbergu, Frajburgu, Oldenburgu i Luksenburgu. Ostvarila je niz značajnih uloga, pevajući moecosopranski fah, a neke od najznačajnijih su: Karmen, Dorabela, Kerubino, Idamante, Sesto, Sdina, Đulija, Fenena, Hansel, Nensi, Valtraute. Sarađivala je sa dirigentima kao što su Sajmon Retl, Dimitri Jurovski, Pol Mekriš, Elijahu Inbal i ostvarila niѕ nastupa sa ѕnačajnim orkestrima u Belgiji, Italiji, Nemačkoj, Austriji i Južnoj Koreji.

Evgenija Jeremić, tokom školovanja, učestvovala je na brojnim takmičenjima na kojima je osvajala prve nagrade. 2011. godine, primljena je u operski studio „Borislav Popović" Narodnog Pozorišta u Beogradu, koji je vodila primadona Radmila Bakočević, a potom i prvakinja opere Suzana Šuvaković Savić. U operi „Sestra Anđelika" debituje 2012-te godine, kao član operskog studija. Njen operski repertoar obuhvata i sledeće uloge: Mikaela - „Karmen", Violeta - „Travijata", Dezdemona - „Otelo", ulogu Sestre Anđelike, Mimi - „Boemi", Rozalinda-„Slepi miš", Koštana - „Koštana).
Kao solista nastupala sa orkestarskim i kamernim ansamblima u državi i inostranstvu. Tokom studija postaje dobitnik iz fondova Danice Mastilović i Biserke Cvejić, a 2015. je proglašena za studenta generacije Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu. U Minsku, 2016. godine postaje dobitnik i međunarodno priznate umetničke nagrade „Belbrend" u kategoriji za solo pevanje, dok joj 2019. godine Udruženje muzičkkih umetnika Srbije (UMUS) dodeljuje nagradu za najuspešnijeg mladog umetnika u 2018. godini.

Bariton Marko Pantelić dobitnik je nagrada „Dositeja" Fonda za mlade talente Republike Srbije, nagrade Fonda „Jelena Mihailović" za najboljeg studenta solo pevanja i nagrade Fonda „Danica Mastilović" za najboljeg i najperspektivnijeg studenta solo pevanja Fakulteta muzičke umetnosti. Usavršavao se Njujorku i Montrealu sa umetnicima Metropoliten opere (Rut Falkon, Minjon Dan, Šeril Milns, Džoan Dorneman...), u Moskvi (Novi operski svet) sa umetnicima Baljšoj i Marijinski teatra (Ema Sarkisjan, Aleksej Vereščagin, Mstislav Pentkovski...), kao i u Operskom studiju Narodnog pozorišta u Beogradu. Nastupao je u produkcijama Nove beogradske opere, Opere i teatra Madlenianum, Narodnog pozorišta u Beogradu, Operosa Montenegro Opera Festivala, Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu, Narodnog pozorišta u Sarajevu, te na scenama Kamernog muzičkog teatra u Moskvi i Rumunske nacionalne opere u Temišvaru. Osim operskih uloga i koncertantnog repertoara neguje kamernu vokalnu liriku. Od septembra 2019. godine angažovan kao solista Teatra u Magdeburgu (Nemačka).

Milica Ilić je pijanistkinja specijalizovana u domenu kamerne muzike i korepeticije. Doktorske studije kamerne muzike na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, gde je i zaposlena kao umetnički saradnik na katedri za Solo pevanje. Specijalizovala se u oblasti operske korepeticije na Internacionalnoj Operskoj Akademiji u Gentu (Belgija). Osim što je veoma aktivna kao izvođač u zemlji i inostranstvu, Milica se bavi kompozicijom, a posebno se izdvajaju njena dva muzičko scenska dela Mantis Religiosa, kamerna triler opera u tri epizode (izvedena u Belgiji i Srbiji) i Više, muzičko - pozorišni komad za bariton, glumca i hor vikača (izveden u Indoneziji i Srbiji), koje je i producirala. Kao dirigent okušala se u dve produkcije: opera Madalena (S. Prokofjeva) i Bela ruža (U. Cimermana).

 

Program:
Franc Šubert: Auf dem Flusse iz ciklusa Zimsko putovanje
Petar Ilič Čajkovski: Sredь šumnogo bala, slučaĭno
Paolo Tosti: L'ultima canzone
Sava Vemić, bas
Đuzepe Verdi: Signor ne principe - Duet Đilde i Vojvode od Mantove iz opere "Rigoleto"
Vesna Đurković - sopran, Stevan Karanac - tenor
Šarl Guno: arija Margarete "O Dieu! que de bijoux...Ah! je ris de me voir" arija Margarete iz opere "Faust"
Mina Gligorić, sopran
Petar Iljič Čajkovski: arija "Prostite vы, holmы, polя rodnыe" iz opere "Jovanka Orleanka"
Marija Joković, mecosopran
Ruđero Leonkavalo: Silvio! A quest'ora - duet Nede i Silvija iz opere "Pajaci"
Evgenija Jeremić, sopran i Marko Pantelić, bariton
Rupert Čapi: romansa " Las carceleras" iz zarzuele "Las hijas del Zebedeo"
Marija Joković, mecosopran
Đakomo Pučini: Addio dolce svegliare alla mattina! - Kvartet Mimi, Rodolfa, Muzete i Marčela iz opere "Boemi"
Evgenija Jeremić - sopran, Vesna Đurković - sopran, Stevan Karanac - tenor, Marko Pantelić - bariton
Klavirska saradnja: Milica Ilić

Uredničko-autorski tim emisije Studio 6: Nevena Popović, Ksenija Stevanović i Ivana Neimarević
Tonska režija: Zoran Marić
Direktor fotografije: Vlada Marković
Reditelj: Ivan Vanja Milovanović

repriza, 1. januar 2020. godine u 04:19 i 12:53

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару