Kejdž i Kaningem:Varijacije broj 5

Komponovane i izvedene godine 1965. Varijacije broj 5 je tipičan predstavnik eksperimenisanja tokom 60-ih godina i koegzistencije koja postoji između umetničkim žanrovima, takvozvanim „intermedijima“.

Kaningemova koreografska praksa u tom periodu počiva na takvim saradnjama. Video koji je radio Sten Vanderbik je integrisan u sam performans, kao i projekcije Nam Džun Paika koje se prelamaju preko igrača. Dvanaest elektornskih stubova kroz koje ide struja obeležavaju delove scene, te je zvuk izazvan pokretima plesača, a zatim ga muzičari alteruju ili odlažu.
Varijacije broj 5 prethode „video plesu" Mersa Kaningema, ukazujući na drugačiji pristup u njegovom odnosu na tehnologiju.
Za razliku od većine Kejdžovih i Kaningemovih saradnji, kojih je, budući da su bili dugogodišnji partneri i u privatnom životu, bilo mnogo, u Varijacijama broj 5, zvuk i slika tehnički veoma zavise jedno od drugog.
Džon Kejdž i Mers Kaningem ostavili su u Varijacijama broj 5, istovremeno, svoju ostavštinu u vidu vrhunske konceptualne interakcije, ali i omaž periodu modernizma.

repriza,  13. avgust u 00:15 i 08:14

 

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару