Студио 6: Roentgen Connection

На програму: „Silent Songs“ - савремена музика за попречну флауту, блокфлауту и чембало. Свирају Каролина Бетер и Гошка Исфординг. Програм SILENT SONGS је инспирисан вокалном музиком и идејом - свирати песме без речи. Као што су теоретичари 18. века, као Ј. Матесон говорили, инструменталисти треба да се труде да што боље имитирају певаче, те је тако The Roentgen Connection ову поуку узео за мото програма. Због тога поред аранжиране вокалне музике Ање Ђорђевић и Родерика де Мана, могу да се чују композиције које као основу користе звучне И реторичке могућности инструмената. Потенцијал артикулација на чембалу и флаутама се користи максимално како би се музика изразила и без текста. У програму се поред нових композиција посвећених TRC-у, као што је "Flock” за попречну флауту и чембало композитора Јаниса Кирјакидиса, налазе и дела аутора старијих генерација, као што су Стив Рајхов "Clapping Music", композиција Љубице Марић "Песма за флауту", Арво Пертова "За Алину" и Лучиано Бериов "Rounds". У свим овим композицијама тема тихих песама присутна је у једном другом погледу: као музика која је звучала пре неког времена и која још није одјекнула…

„The Roentgen Connection" су основале флаутисткиња Каролина Бетер и чембалисткиња Гошка Исфординг, током студија у Амстердаму пре тачно 15 година, у марту 2002. године.
Заједнички циљ је био извести савремену музику на историјским инструментима. Идеја pентген зрака које просветле нови музички материјал, од почетка је за ансамбл представљала водећу слику. Контраст између инструмената прошлости и савремене музике је музичарима TRC био колико инспирација, толико и изазов. Мисија је била ослободити ове инструменте из њиховог историјског контекста и дати им равноправну позицију у музици данашњице. Експеримент се брзо показао као успешан, узбудљиво саодношење је могло да започне.

TRC jе добио награде на разним међународним конкурсима: прво место на ‘International Penderecki Competition for Modern Chamber Music' у Кракоwу/Пољској у 2002. године и четврто место на 'Internationale Gaudeamus Vertolkers Competition for contemporary chamber music' у Ротердаму/Холандија у марту 2003.
TRC често сарађује са гостимакоји свирају на историјским, али и модерним инструментима, као што су Карин Пресмајер (виола да гамби), Барбара Линебург (виолина), Сет Паркер Вудс (виолончело).
Кроз сарадњу са савременим композиторима ансамблу TRC је посвећено преко тридесет нових композиција.


Ауторско уреднички тим: Ивана Неимаревић, Ксенија Стевановић и Невена Поповић
Директор фотографије: Игор Милићевић
Режија: Иван Вања Милановић
Дизајн звука: Зоран Марић


реприза, 26. децембар у 04:55 и 12:55

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару