Koliko društvene mreže utiču na rezultate izbora

Ciljne grupe stranaka koje se oglašavaju na društvenim mrežama nisu više samo najmlađi birači, već se one tako obraćaju svim uzrastima. I u ovoj kampanji za lokalne izbore, političari su aktivni na internetu. Praksa pokazuje da postoji uticaj društvenih mreža na rezultat izbora, ali da je taj način oglašavanja nedovoljan za uspeh.

Internet kampanja više nije novitet već nešto što se podrazumeva. Zbog mogućnosti da se slobodnije plasiraju informacije, društvene mreže su neizostavne u oglašavanju stranaka i političara. Neophodan, ali i nedovoljan uslov za uspeh.

"Ukoliko se neko osloni samo na internet kampanju, odnosno društvene mreže može biti siguran da ne može da ostvari potpuni uspeh samo odnosno zbog toga, ali isto tako ako neko zanemari internet kampanju i društvene mreže ne može da ostvari značajniji broj glasova", kaže analitičar Vladimir Pejić.

Pejić objašnjava da stranke imaju jedinstvenu kampanju i za televiziju i za štampu i za društvene mreže, što nije dobro jer se ne može ista poruka slati različitim ciljnim grupama.

"Postoji jedan vid zablude, a to je da ljudi imaju određeni broj pratilaca i određeni broj ljudi koje prate na društvenim mrežama i oni se okružuju ljudima koji imaju isto mišljenje ili ljudima koji imaju dijametralno suprotno mišljenje tako da dolazi do polarizacije stavova", navodi Igor Avžner, marketinški stručnjak.

Društvene mreže su se intenzivno koristile u političkoj kampanji na izborima 2012. godine i imale su uticaja. Taj uticaj posle šest godina opada.

"Ljudi koji žele da glasaju za određenu opciju oni će za nju glasati, tu nekog direktnog uticaja na glasačku mašinu nema. Mislim da bi strankama bilo mnogo pametnije da pokucaju kod ljudi na vrata, da predstave svoj program", naglašava Avžner.

Iako se ne može zamisliti kampanja bez internet sadržaja i aktivnosti na društvenim mrežama, od načina na koji će informacija biti plasirana, mnogo je, kažu analitičari, važniji sadržaj kampanje.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 12. март 2025.
19° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса