недеља, 05.06.2016, 19:30 -> 19:55
Извор: РТС
Kako su stranke trošile novac u kampanji
Rok za predaju izveštaja o troškovima izborne kampanje za političke subjekte koji su učestvovali na parlamentarnim izborima ističe u ponoć. Koliko je koja stranka potrošila znaće se za desetak dana.
Kampanja za aprilske izbore drugačija od prethodnih izbornih procesa. Organizovano je manje mitinga i drugih okupljana.
Pojačana je kampanja preko interneta i društvenih mreža i krooz direktnu komunikaciju sa biračima. Dok u Agenciji do poslednjeg trenutka čekaju izveštaje, stranke obećavaju da će u roku prijaviti troškove kampanje.
"Mogu samo reći da SNS od svog osnivanja čak kada nismo primali novac iz budžeta nijedan jedini dan nismo bili u blokadi - da su svi naši izveštaji bili predati u skladu sa zakonom bez obzria da li se to odnosilo na redovan rad političke stranke, na predsedničke izbore, lokalne izbore, ili parlamentarne izbore - tako će biti i sad", rekao je Veroljub Arsić iz SNS-a.
Aleksandra Jerkov iz DS-a kaže da je najveći deo izdataka kao i uvek otišao je na usluge marketinga, odnosno zakup prostora na televizjama.
Muamer Zukorlić, koji je iz verskih zaplovio u političke vode odrekao se plakata u kampanji. Sredstva za te namene dao je u humanitarne svrhe.
"Ja sam na neki način bio u specifičnoj poziciji jer sam zapravo ušao u politiku nakon raspisivanja izbora, tako da je i vreme priprema za organizovanje izbora bilo veoma ograničeno kao i mogućnost pribavljanja nekih materijalnih sredstava", kaže Muamer Zukorilić iz BDZ-a.
Tek kada pristignu svi izveštaji biće poznato da li su stranke prijavile sve troškove koje su imali u kampanji. Izbore je pratilo 134 posmatrača.
Katarina Klara Dakić iz Agencije za borbu protiv korpcije kaže da su u ovoj kamapnji prema prvim informacijama obrađenim od strane njihovih posmatrača, neke političke stranke dosta koristile bilborde, četiri puta više bilobrda je uočeno u čitavoj Srbiji nego prva sledeća stranka.
Posle izbora 2012. neke stranke su ostale sa velikim dugovima i nevraćenim kreditima, ukazuju u Transpraentosti Srbije.
"Ono što sada može da se očekuje je, a videćemo iz finansijskih izveštaja, da će nevraćenih dugova biti manje, drugim rečima, po svoj prilici većina stranka je predviđala koliko će osvojiti mesta, koliko će onda novca dobiti iz budžeta po tom osnovu i onda su prilagođavale nivo kampanje tim očekivanjima", objašnjava Nemanja Nenadić iz Transparentnosti Srbija.
Za izbore u aprilu izdvojeno je 580 miliona dinara iz budžeta. Televizijsko oglašavanje koštalo je oko sedam miliona evra, dva miliona manje nego na prethodnim izborima.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар