Transparentnost: Troškovi kampanje nešto niži u odnosu na 2014.

Troškovi izborne kampanje i dalje su veoma visoki, ali su bili nešto niži u odnosu na izborni proces iz 2014. i naročito 2012. godinu, pokazao je monitoring organizacije finansiranja ovogodišnjih izbora, koji je predstavila organizacija "Transparentnost Srbija".

Programski direktor organizacije "Transparentnost Srbija" Nemanja Nenadić rekao je na konferenciji za novinare da su razlozi nešto jeftinije kampanje to što je bila kraća, što su smanjene budžetske dotacije izmenama Zakona o finansiranju političkih stranaka iz 2014. godine za 30 odsto, ali i što brojne opozicione stranke nisu imale na raspolaganju budžetske resurse za vođenje skupih kampanja.

"Jedina stranka koja je raspolagala značajnim viškovima sredstava i bila najatraktivnija za finansijere na osnovu prognoza ko će činiti buduću vlast, SNS, nije imala naročitog razloga da vodi skupu kampanju usled prisustva svojih funkcionera u medijima u raznim, navodno redovnih aktivnostima", rekao je Nenadić.

On je naveo da je procena da je na TV oglašavanje u ovom izbornom procesu potrošeno oko sedam miliona evra, dok je za to u 2014. godini potrošeno oko devet miliona evra.

"TV oglasavanje je u svim dosadašnjim kampanjama činilo polovinu troškova. Kod bilborda su troškovi prepolovljeni, sada su oko pola miliona evra u Beogradu. Povećana je vrednost oglašavanja putem interneta, kao i broj kontakata preko društvenih mreža i kontakta sa biračima uživo", rekao je Nenadić navodeći i da je očigledno da je bilo manje velikih javnih skupova koji su nekada odlikovali kampanje, ali da nije smanjen intezitet prevoza učesnika mitinga.

Monitoring je pokazao da je nastavljen rast jaza u troškovima izborne kampanje među pojedinim listama - dok je u ranijim izbornim procesima u izbornim troškovima značajno učestvovalo pet do sedam lista, već u 2014. godini se SNS približila polovini ukupnih rashoda, sa 4,3 miliona evra ili 45 odsto procenjenih troškova TV oglašvanja.

"Sada SNS sa sličnim procenjenim troškovima nosi čak 61 odsto ukupnog kolača, samo još jedna lista je imala preko milion evra tih rashoda i samo jedna lista blizu pola miliona", naveo je Nenadić dodajući da je primećen značajan pad u TV oglašavanju koalicije LDP-SDS-LSV, DS i kod koalicije Dveri-DSS.

Kada je reč o štampanim medijima, Nenadić navodi da je oglašavanje u njima bilo znatno jeftinije, ali da nije reč o zanemarivim troškovima i da je prema procenama TS u to uloženo preko milion evra.

Zlatko Minić iz te organizacije predstavio je izveštaj o funkcionerskoj kampanji, u kome je konstatovano da je postojao veliki broj promotivnih aktivnosti državnih funkcionera koje su osmišljene kako bi se dobio prostor u medijima.

"Kada se uporedi broj promotivnih aktivnosti godinu dana pre izbora i za vreme kampanje dobijamo da je taj broj povećan tri puta", rekao je Minić dodajući da su se te aktivnosti u periodu posle izbora znatno smanjile, a da kod jednog broja funkcionera to smanjenje bilo čak od 95 do 100 odsto.

Najviše promotivnih aktivnosti tokom kampanje, prema njegovim rečima, imali su gradski funkcioneri Siniša Mali i Goran Vesić, a zatim slede ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Aleksandar Vulin, premijer Aleksandar Vučić...

"Jedini koji je zadržao nivo aktivnosti posle izbora je Vulin, koji nastavlja i dalje istim tempom", rekao je Minić, navodeći i da je primećeno da za nekoliko funkcionera kampanja praktično nije prestajala od 2014. godine.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 01. април 2025.
10° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом