петак, 09.03.2018, 16:22 -> 19:09
Извор: Танјуг
Transparentnost Srbija: Potrebne izmene izbornih propisa
Organizacija Transparentnost Srbija predstavila je rezultate monitoringa održanih lokalnih izbora, a glavni problemi su, kako kažu, nedovoljno dobri izborni propisi, nedovoljna aktivnost državnih organa, kao i funkcionerska kampanja gradskih čelnika.
Posebno je, kažu, apsurdno, što 14 od 24 izborne liste nije dobilo ni jedan odsto glasova, među kojima se nalazi i pet lista koje su dobile manje glasova nego što je bilo potrebno potpisa za predaju kandidature (LDP, DJB-Milorad Radulović, Republikanska stranka, Beogondola i Jedinstvena stranka pravde), dok je sedam lista imalo manje glasova od broja kontrolora na izbornim mestima (Muamer Zukorlic - Stranka pravde i pomirenja, LDP, NOPO, Građanska stranka Grka Srbije, DJB-Milorad Radulović, Republikanska stranka i Stranka nacionalne manjine Roma).
Predsednik Transparentnost Srbija Vladimir Goati ocenio je da su posle, ovih izbora koji su bili jako značajni, jer su obuhvatili glasačko telo od dva miliona ljudi, mnoge stvari postale jasne.
"Postoji jedna partija koja je dominantna, nema razvnoteže između pozicije i opozicije, a izdanci DS potučeni su do nogu i nestaju sa scene. Gubitnik je i SPS, koja bi teško prešla cenzus da nije nastupila zajedno sa JS", kaže Goati.
Programski direktor Transparentnosti Srbija Nemanja Nenadić govorio je o finansiranju izborne kampanje i naveo da su sve liste za reklamiranje na TV stanicama ukupno potrošile oko dva miliona evra, a za reklamiranje u štampi 300.000 evra.
Kako kaže, sredstva iz budžeta Grada koje su učesnici imali na raspolaganju bila su skromna, 2.643 evra po izbornoj listi.
Najviše potrošio SNS
"Oko 70 odsto troškova kampanje na TV stanicama i 77 odsto u štampi odlazi na listu SNS, drugoplasirani su Đilasova lista sa 14,7 odsto i SPS-JS za štampu 10,2 odsto", naveo je Nenadić.
Dodaje, da je TV Pink emitovao najveći broj izbornih reklama, a slede ga RTS, Prva, N1, Hepi i O2.
Saradnik Transparentnosti Srbija Zlatko Minić kaže da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić tokom izborne kampanje imao manje promotivnih aktivnosti nego u vanizbornom periodu, dok su premijerka Ana Brnabić i ministar prosvete Mladen Šarčević imali "značajniji rast promotivnih aktivnosti".
Dodaje, da su gradonačelnik Siniša Mali i gradski menadžer Goran Vesić imali oko 50 odsto više promotivnih aktivnosti nego u neizbornom periodu.
Kaže, da kada je reč o prostoru na naslovnim stranama štampe, lista SNS prednjači.
"Lista Aleksandar Vučić-Zato što volimo Beograd bila je najzastupljenija na naslovnim stranicama dnevne štampe u Beogradu, sa 294 pojavljivanja u pozitivnom kontekstu. Druga je lista oko Dragana Đilasa koja je imala 128 pojavljivanja, od toga 76 u negativnom tonu", naveo je Minić.
Ipak, kako kaže, tokom sedam nedelja izborne kampanje izbori nisu bili vodeća tema na naslovnim stranama štampe, na prvom mestu po broju naslovnica bile su teme vezane za KiM, zatim ubistvo pevačice Jelene Marjanović i na trećem mestu izbori.
Iz Transparentnosti su složni da su potrebne izmene propisa koji se odnose na izbore, kampanju, njeno finansiranje, oglašavanje i rad državnih organa, pre svega REM, Agencije za borbu protiv korpucije i Javnog tužilaštva.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар