"Ne davimo Beograd" podržali evropski pokreti i intelektualci

Inicijativa "Ne davimo Beograd" saopštila je da ih je na izborima u Beogradu podržalo više progresivnih demokratskih pokreta, intelektualaca i političkih aktivista iz Evrope i sveta.

Podršku im je pružila Ramona Pop, zamenica gradonačelnika Berlina, kao i generalni sekretar Federacije evropskih mladih zelenih Teo Komet.

Dodaju da su Inicijativu podržali i Ska Keler, "prominentna politička aktivistkinja iz Nemačke i kopredsednica grupacije "Evropskih zelenih/Evropski slobodni savez u EP", Gašpar Mikloš Tamaš, mađarski filozof, te Leo Panič sa Jork Univerziteta u Torontu i drugi.

Inicijativa "Ne da(vi)mo Beograd" priredila je "političku žurku" kao poslednji predizborni skup u napuštenoj vojnoj zgradi na Dorćolu, uz nastup repera Arafata i di-džej Flipa. 

Inicijativa je "najavljivala" da im vojna policija neće dozvoliti korišćenje zgrade, u kojoj je nekada bio vojni hotel.

Zgrada jeste napuštena, kako su i saopštili iz Inicijative, ali je i dalje u vlasništvu Vojske, te dva vojna policajca nisu dozvoljavala prolaz kroz kapiju, ali samo do 20 časova, za kada je i bio zakazan početak okupljanja.

Kandidat za odbornika za gradsku skupštinu Inicijative NDB Radomir Lazović rekao je da "vojska ima pravo na svoj objekat, ali da zdrav razum nalaže da nijedan ovakav prostor ne treba da bude neiskorišćen".

Krug "patkomobilom" oko Slavije 

U međuvremenu predstavnici Inicijative "Ne Davimo Beograd" razgovarili su sa građanima i ukazali im na loša saobraćajna rešenja nastala preuređenjem trga i izgradnjom fontane na Slaviji.

To su nastojali i da potvrde vožnjom "patkomobila" oko kružnog toga na Slaviji kome je, kako su izmerili, za to bilo potrebno više od 11 minuta.

"Na taj način smo ukazali da je ovo rešenje loše i za pešački i za sve druge vidove saobraćaja", piše u saopštenju.

Umesto adekvatno izvedene rekonstrukcije, vozači su dobili fontanu koja ih remeti, a pešaci izgubili pešačke prelaze, kažu predstavnici Inicijative.

"Nije nam potrebna izgradnja nepotrebnih i šljaštećih objekata dok se zanemaruje opštije funkcionisanje saobraćajne infrastrukture na teritoriji gradskog okruga", dodaje se u saopštenju.

Za ukidanje "bus plusa"

Inicijativa "Ne davimo Beograd" saopštila je da se zalaže za ukidanje sistema "bus blus", odnosno za vraćanje naplate javnog prevoza u nadležnost Grada, reintegraciju noćnog prevoza u tarifni sistem i prilagođavanje cene karata materijalnim mogućnostima građana.

Kako tvrdi, zbog ugovora o partnerstvu između Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) i komanije "Apeks" koja rukovodi "bus plusom", štetu snosi ne samo to javno preduzeće već i sami korisnici javnog prevoza.

Predstavnici Inicijative su, kako navode u saopštenju, danas na Zelenom vencu razgovarali sa putnicima o načinu na koji je organizovan sam prevoz i sistem njegove naplate i tom prilikom im predstavili svoju viziju o kompletnoj izmeni funkcionisanja GSP-a koju nudi program Inicijative.

"Ne davimo Beograd" smatra da "bus plus", stvoren kako bi pogodovao privatnom interesu, izbija iz ruku građana kontrolu nad cenom karte i načinom na koji će se naplata sprovoditi (plaća se isključivo gotovinom).

уторак, 01. април 2025.
12° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом