уторак, 28.02.2017, 22:45 -> 22:50
Извор: РТС
Koliko znači podrška poznatih ličnosti u kampanji?
Predsednički izbori u Srbiji biće održani 2. aprila, potvrđeno je RTS-u u parlamentu. To znači da, ukoliko bude drugog kruga, glasaće se na Uskrs, 16. aprila. Koliko će u veoma kratkoj kampanji kandidatima značiti podrška poznatih i da li su oni uopšte prepoznati kao motiv za glasanje?
Šta na vas najviše utiče kada se odlučujete za koga da glasate? Program, harizma, ili – podrška tzv. selebritija? Mnogi kandidati veruju: sve zajedno. Ali može li podrška poznate ličnosti da vas prelomi u odluci?
"Samo razmislite, da li ćete staviti političku sudbinu u ruke nekoga koga podržava narodna pevačica ili čak i akademik? To ne znači da će taj neko voditi dobru i pravu politiku za zemlju", kaže direktor "Reprezent sistema" Bora Miljanović.
A mnogi sportisti, umetnici, zvezde estrade, čak i naučnici su tokom prethodnih decenija nesebično davali sve od sebe da pomognu svom kandidatu. Sa promenljivim uspehom.
"Neke kampanje su imale veliku podršku javnih ličnosti. Setimo se 90-ih godina, u Bosni su sve poznate ličnosti, zvezde filma, estrade, umetnosti podržale Antu Markovića, a on je neslavno prošao", kaže Ivan Stanković, stručnjak za komunikacije u "Komjunisu".
"Najbolji primer je ono što smo videli u SAD. Hilari je imala podršku svih, Tramp nikoga, ali na kraju je on pobedio", kaže Bora Miljanović.
Podrška čuvenog sportiste može da pomogne, makar i samopouzdanju kandidata, jer istraživanja o tome koliko vam glasova tačno može doneti ne postoje. Ipak, treba voditi računa, kažu stručnjaci, da se ne gubi vreme na one koji za vas nikada ne bi glasali. Ključ su neopredeljeni.
"Ogroman deo birača se koleba. U okviru tog segmenta treba videti koje su njima referentne popularne ličnosti i tako ih koristiti u kampanji. U jednoj situaciji Era i Bora mogu da budu džokeri, a u nekim situacijama, čak ni akademik vam neće doneti glasove ako vam je ciljna grupa na drugoj strani", kaže Ivan Stanković.
Praksa pokazuje da se u svakoj kampanji mnoge javne ličnosti politički opredeljuju. U situaciji u kojoj nije lako dospeti u najveće medije, poznati mogu da skrate put do srca nekih birača.
Коментари