Budućnost mladih proizvođača - jedinstven brend visokokvalitetne hrane Srbije

U srpskoj industriji hrane mladi proizvođači učestvuju sa pet procenata. Kakav je njihov potencijal i na koji način im se može pomoći u stvaranju jedinstvenog brenda visokokvalitetne hrane za RTS su govorili Miloš Pejčinović iz Asocijacije za promociju srpske hrane i Nikola Stanišić iz "Šumske tajne".

Statistika pokazuju da oko pet odsto mladih poizvođača učestvuje u poljoprivrednoj industriji dok je na nivou Evropske unije taj procenat osam u ukupnoj proizvodnji.

Miloš Pejčinović iz Asocijacije za promociju srpske hrane smatra da sigurno imamo potencijala da taj procenat bude veći.

Ističe da ta Asocijacija u saradnji s Ministarstvom omladine i sporta realizuje projekat "Budućnost srpske industrije hrane" kojim bi animirali buduće lidere domaće proizvodnje hrane.

Pre svega misli na Niš, gde je viosokokvalitetna hrana, visokospecijalizovani proizvodi koji imaju dodatnu vrednost i dodatni potencijal i na domaćem i na svetskom tržištu.

Ukazuje da je baš takav proizvod ima Nikola Stanišić iz "Šumske tajne". 

"On sa 28 godina proizvodi jedan takav proizvod i želimo da pokažemo njihov razvojni put i da se neki novi 'Nikola' pojavi u novom proizvodu", poručuje Pejčinović.

Stanišić objašnjava da su 2018. godine  startovali s brendom "Šumska tajna", s pet proizvoda organskih pečurki, držali se organske hrane, veganskih proizvoda, nutritivno bogatih.

Trenutno, kaže, izvoze u šest zemalja i spremaju još dva nova ugovora do kraja godine za novi izvoz.

Jedinstven brend Srbije 

Pejčinović navodi da Asocijacija ima pet članova, imaju i pomoć raznih projekata, komunikaciju s ministarstvima, PKS, i zajedničkim snagama rade na promociji domaćih proizvođača da bi stvorili jedinstven brend visokokvalitente hrane u Srbiji.

Objašnjava da visokokvalitetna hrana znači specijalizovanu hrana koja ne mora biti organskog porekla, kao što su na primer specijalizovane čokolade uz prokupac vino, med s kakaoom, đumbirom... Sve je, ističe, napravljeno u Srbiji. 

"Zajedničko je to što želimo da okupljamo pre svega proizvođače visokokvalitetne hrane, da povezujemo sve činioce eko-sistema industrije hrane, kako bi jedni drugima pomogli i motivisali ih. Organizujemo sajam visokokvalitetne hrane "Belgrade Food Show"", koji ne postoji u regionu i jugoistočnoj evropi gde spajamo proizvođače sa velikim kupcima i stvaramo prilike za izvoz", naglašava Pejčinović. 

Inovativan proizvod za tržište

Stanišić poručuje mladim proizvođačima da moraju imati inovativan proizvod, da bi se izdigao iz konkurencije i prodao na tržištu.

"Mi smo na startu uz podršku asocijacije otišli na sajam u Njjujork a prošle godine u London. U suštini da bi se radio izvoz najbitniji su sajmovi jer pravite direktne kontakte s budućim kupcima, tako da svi mladi moraju da budu svesni te podrške i koliko je ona bitna na početku", preporučuje Stanišić. 

Asocijacija realizuje projekat kroz osam radionica za edukaciju mladih. Otvoren je i konkurs za inovativni proizvod, gde žele da poklone dizajn etikete za tri najbolje prijave.

Mladi proizvođači mogu da se informišu na društvenim mrežama asocijacije kao i na sajtu apsf.rs.

недеља, 22. децембар 2024.
-1° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње