Kasne auto-delovi iz Kine, kolika je šteta

Ukoliko se za dve nedelje ne pronađe način da se iz Kine bezbedno i u roku dobijaju auto-delovi, mnogi proizvođači koji tamo kupuju delove biće prinuđeni da obustave ili smanje proizvodnju vozila u Evropi i Japanu. Reč je najviše o plastičnim delovima i agregatima za prvu ugradnju.

Kancelarije "Folksvagena", BMV-a, "Volvoa", "Tojote" ili "Tesle" – produžile su pauzu u svojim proizvodnim pogonima u Kini.

Trake stoje i u grupaciji "Pežo Sitroen", a mnogi brodovi natovareni auto-delovima za Evropu, još ne napuštaju kineske luke.

Ukupna šteta već sada se meri stotinama miliona evra, a kineska vlada je obećala da će dati i materijalnu pomoć da se situacija stablizuje.

"Ekonomske posledice biće veće nego u vreme epidemije SARS-a. Tada je šestomesečna kriza koštala Kinu oko jedan odsto rasta bruto-društvenog proizvoda. Sve fabrike zatvorene su tri do četiri nedelje", kaže Hans Verner Siv iz IVA Instituta iz Nemačke.

Veliki deo radnika dolazi upravo iz regiona oko grada Vuhana, a on je gotovo u potpunosti u karantinu.

Tek će se naredne sedmice znati koliko će se radnika vratiti u glavne proizvodne lokacije širim Šangaja, Pekinga i na jugu Kine, i u kojoj meri će epidemija uticati na proizvodnju, a time i na međunarodne lance snabdevanja.

"Peking je, iz predostrožnosti, finansijskom sistemu dao neobično jaku injekciju od 156 milijardi evra kako bi održao stabilnost bankarskog sistema i domaćeg tržišta novca", navodi Johaim Rainc iz Instituta "Drezden".

Najveća kineska rafinerija smanjila je proizvodnju za oko 600.000 barela dnevno zbog manje potražnje za gorivom.

A mnogi se pitaju šta će biti sa isporukom automobila koji se jedino u Kini prave za čitav svet.

Za sada nema odgovora na ova pitanja, a neki kupci moraće da sačekaju svoja vozila u Evropi i mesec-dva više, kažu nemački analitičari.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 23. новембар 2024.
1° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње