četvrtak, 18.07.2019, 08:10 -> 15:08
Izvor: RTS
"Koridor 10" gotov na jesen – gde "zapinje" na istočnom kraku
U toku su završni radovi na istočnom kraku "Koridora 10", najkraćem drumskom pravcu koji Evropu spaja sa Bliskim istokom. Samo u toku letnje sezone tim putem prođe nekoliko miliona putnika. Na trasi ima 87 mostova, pet petlji, pet tunela, od čega su svi izgrađeni i opremljena su četiri tunela. Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je da je ponosna na sve što je urađeno i da se radi na još samo 100 metara puta.
Zorana Mihajlović, koja je na pet dana preselila kabinet na "Koridor 10" i koja sa saradnicima obilazi radove, rekla je da na deonici Bancarevo – Crvena reka postoji ozbiljna kosina koja je teška. Međutim, ističe da je to jedan odsto istočnog kraka koji još nije gotov.
Kako je navela, ona nije za to da se pušta jedna traka u saobraćaj, već kompletan i moderan auto-put. Ističe da je i u Grdeličkoj klisuri bila slična situacija.
"Ovo je težak teren ali je prelep", poručila je ministarka.
Navodi da postoji problem sa nekim izvođačima i da se uvode i novi izvođači kako bi sve bilo gotovo.
Ističe da će put biti bezbedan i pušten u saobraćaj na jesen. Na taj način Srbija će biti povezana sa Bugarskom i Turskom i biće najbrža ruta ka Bliskom istoku.
"To za Srbiju kao malu državu mnogo znači", istakla je ministarka precizirajući da govori o većim prihodima od tranzita.
Dodaje da će to značiti i više investicija u Pirotskom kraju navodeći da je Pirot već sada prepun ljudi i da se to vidi po hotelima i restoranima.
Zorana Mihajlović kaže da taj grad ima jednu od najboljih slobodnih zona u Evropi, i da je potrebno graditi još više puteva jer je to budućnost.

Na pitanje o elektrifikaciji pruge Niš–Dimitrovgrad, ministarka je rekla da je to jedini deo koji još nije elektrifikovan i da je o tome potpisan ugovor sa Evropskom investicionom bankom.
Kaže da bi radovi trebalo da počnu ove godine i da se radi na eksproprijaciji. Takođe, radiće se i obilazna pruga oko Niša.
Zorana Mihajlović će do nedelje obilaziti radove na istočnom kraku "Koridora 10". Mihajlovićeva je sa izvođačima juče razgovarala o dinamici preostalih radova, ali i o merama kako bi se oni efikasno završili.
Sektor istok "Koridora 10", od Niša do granice sa Bugarskom, dužine je 86,9 kilometara i čini ga deset deonica.
Uputstvo
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.
Broj komentara 10
Pošalji komentarKoridor 10
Ovog leta sam putovao i u Grčku i u Bugarsku, sve pohvale za autoput. Kada je nešto dobro uradjeno, nemojmo se stideti to i pohvaliti.
Naša zemlja je prelepa. Živela Srbija!!!
Neznanac
Sto metara otvaranje na jesen? Sto metara mesec ipo dana ili dva meseca? Na koji način su dosad uspeli toliki auto put da urade? Doduše i dva ipo kilometra na koridoru jedanes rade dve godine pa nije čudo! Ono što se u normalnom svetu radi mesec dana ovde se radi godinu dana!
Bubanj potok - Vinca - Pancevo
Uradite kompletnu obilaznicu oko Beograda, da oni koji dolaze sa Juga ne moraju da ulaze u grad i idu preko pancevackog mosta. Od Bubanj potoka preko Dunava, pa na Pancevo...to bi puno rasteretilo saobracaj i smanjilo gubljenje vremena.
Hhjjj
Ja sam prošle nedelje išao do Temišvara preko Vršca i premda delim mišljenje o lepoti ovog mesta, nije mi baš najjasnije o kakvoj obilaznici pričate. Inače Rumuni su pred završetkom auto puta Segedin-Arad- Temišvar - Sibiu (podkarpati), tako da verujem da ima logike od Temišvara izdvojiti jedan krak ka Vršcu.
@Kom
Lepo je što si lokal patriota, ali hajde da ne preterujemo. Bio sam (ne samo) ovog jutra u Pirotu. Onaj vaš legendarni "semafor" je stvarno zanimljiv uređaj: vi nekako vidite kada je zeleno a kada crveno svetlo, ali meni to zaista ne uspeva. I tako dalje, i tome slično. Ne meri se kvalitet života i uspeh time da li vam dolaze svakojaki činovnici ili ne, kakav si automobil (koji ti uopšte ne treba) kupio, ili čime si nakinđurio svoj dnevni boravak... Meri ste, najjednostavnije rečeno, stepenom civilizovanosti cele zajednice. Dok je Pirot mogao da prođe kao siromašno mesto, moglo je da ti bude čak i pomalo žao. Ali danas... Ostalo sam zaključi.
Mnogo se govorilo
U zadnji 10setak godina Beograd, Vrsac, Temisvar. Napravljena zaobilaznica oko najlepseg grada Vojvodine Vrsca i sta dalje.
Kom
Postoji više aspekata za sagledivost izgradnje auto puta. Krenimo od bezbednosti postojećeg puta koji je prevazidjen intenzitetom aktuelnog saobraćaja ma koliko te brojke malo ili nemalo izgledale. Nema leta bez bombastičnog naslova o pogibiji putnika u Sićevačkoj klisuri (ovog ih još nije bilo). To usko grlo je probijeno ranih 1950.tih i od tada se na svakih 25 godina doglodjavale stene kako bi se malčiče proširio asfalt no uvek bude skupo i opet nedovoljno. Ponajviše ta klisura, ali i ostatak puta sa naše strane, a pogotovo sa Bugarske (prilaz od Sofije i granična zona) je u mnogome odbijao putnike koji bi birali alternative. Stvari se sada menjaju. broj putnika će zasigurno puno porasti, to je neminovno, tako da bolje o isplativoti da pričamo 2025. godine.
I još jedan komentar. Pirot je neprepoznatljiv grad u odnosu na npr 2009 godinu, u svakom ali pogotovo ekonomskom pogledu. I pre 10 godina je bilo teško leti naći mesto u hotelu, ali zato što hotelskih kapaciteta gotovo da nije bilo. Danas ih kudikamo više ima, a mesta opet nema. Znate li da je pomama za stanovima tamo, izazvana presolidnim i redovnim primanjima, a novogradnje ne mogu da prate taj tempo?
I kako čoveku odatle da ne bude merak?
ceste
Trebaju se graditi i brze ceste sa tri trake ili cak sa cetiri koje ce biti izmjestene iz gradova tj, pravljene kao obilaznice oko gradova.
Pogledajete samo kako to super funkcionise u Njemackoj.
Prosecan godisnji dnevni saobracaj (PGDS)
Ne znam koliko "miliona putnika" prodje putem Nis - Dimitrovgrad, ali prema podacima Puteva Srbije, u 2018. godini je prema granicnom prelazu Gradina prolazilo prosecno 5537 vozila (oko 2 miliona za celu godinu), a izmedju Nisa i Bele Palanke 6992 (za celu godnu nesto preko 2.5 miliona).
Ovo je nedovoljan broj vozila za isplativi autoput.
Trupale
Svaka čast!
Treba razmisliti o proširenju petlje kod Trupala, jer je ona usko grlo.
Takođe, treba objediniti naplatu putarine zatvaranjem sistema u zoni Niša.