субота, 04.05.2019, 13:05 -> 15:35
Извор: РТС
Testiranje auto-puta i tunela kroz Grdelicu
Građevinski radovi na južnoj deonici Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru završeni su, a u toku je testiranje i integracija sistema tunela Manajle i Predejane. U opremanje tunela Manajle uloženo je 13 miliona evra. Očekuje se da će ovaj deo auto-puta biti otvoren za desetak dana.
Izgradnja deonice kroz Grdeličku klisuru počela je 2013. godine. Ovaj deo južnog kraka Koridora 10 bio je građevinski najzahtevnija sa dva tunela, 33 mostova ukupne dužine šest kilometara, nadvožnjacima, petljama, železničkim Koridorom, magistralnim putem i rekom Južnom Moravom. Na izgradnji južnog kraka Koridora učestvovalo je oko 3.500 radnika.
Najduži drumski tunel, Manajle kod Vladičinog Hana ima dve cevi, dužine 1.800 metara. Povezane su evakuacionim prolazima, a imaju najsavremeniji telekomunikacioni sistem, saobraćajnu opremu i signalizaciju. U Operativnom centru testiraju sisteme tunela.
"U tunelu postoji 13 različitih sistema, zaduženi su za bezbedno upravljanje saobraćajem u tunelima. Testiraće se razne incidentne situacije", ističe Marko Milošević iz Operativnog centra.
Testiraće se i tunel Predejane. Dug je 1.073 metra, ispred njega se nalazi tehničko-operativni centar iz kojeg se upravlja svakim metrom bezbednosti u samom tunelu, a iza tunela nalazi se jedinstvena petlja u Srbiji, koja "lebdi" u vazduhu iznad Južne Morave.
Na početku južnog kraka Koridora 10 najviše problema zadavale su potporne kosine, ali je problem rešen izgradnjom galerije. Podignuto je više od stotinu stubova, skoro 180 nosača, ugrađeno oko 10.000 kubika betona i više od dve i po tone čelika. U svojevrsnoj galeriji nalik polutunelu dugom 150 metara podešava se rasveta.
"Ostaje nam da u narednih nekoliko meseci završimo sanaciju svih kosina i klizišta, ukupno je pet takvih mesta", ukazuje Aleksandar Senić iz Koridora Srbije.
Radnik na Koridoru Nenad Ljubić navodi da se radi punom parom ali i da se zaradi, dok šef gradilišta Osman Kasić ukazuje da je izgradnja bila izuzetno teška, dugotrajna i, kako kaže, mukotrpna.
"Izgradnja je bila dosta zahtevna, dugo je trajala, imali smo dosta problema, međutim, na kraju sve se to savladalo, već smo pred završnicom", objašnjava Kasić.
Deonica od Grdelice do Vladičinog Hana duga je 26,4 kilometra, tu su svi objekti iz udžbenika niskogradnje, mostovi, nadvožnjaci, petlje, vijadukt, galerije, nasipi, zaštitni bedemi.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар