субота, 03.02.2018, 19:30 -> 19:49
Извор: РТС
Rekordna turistička sezona u Srbiji
U prošloj godini Srbiju je posetilo 3.100.000 turista, što je povećanje od 12 odsto. Rast broja stranaca još je veći – čak 17 odsto. Sve bolja turistička ponuda, jaka medijska kampanja, prisustvo na svim značajnim svetskim sajmovima, Srbiju su pozicionirali kao važnu turističku zemlju u ovom delu Evrope.
Srbija je sve privlačnija ne samo turistima iz regiona, Turske, Rusije, Kine i Izraela, već i gostima iz Amerike.
Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labovića da je u 2017. bilo 26 odsto više turista iz Amerike, što je, kaže, izuzetan rast kada je to tržište u pitanju.
"To pokazuje da je direktna linija Beograd-Njujork značajno doprinela ovom porastu broja dolazaka turista, ali i jaka promotivna kampanja koju smo imali u toj zemlji u 2017", ističe Labovićeva.
I ove godine najveći rast poseta očekujemo iz Kine, Rusije, Irana.
"To su tržišta gde ćemo voditi posebnu kampanju. Izrael je važno tržište s obzirom na rast u protekloj godini od 171 odsto u odnosu na prethodnu godinu i prema ovim tržištima ćemo imati poseban vid medijske promocije i kampanje da bi povećali turistički promet i broj dolazaka tih turista", ukazuje ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić.
Udeo domaćih turističkih agencija u dovođenju stranaca prošle godine je bio mali, obećavaju bolje rezultate, ali traže pomoć države protiv nelojalne konkurencije.
"Uticaj, da kažem sive zone, nelegalne zone privatnog smeštaja, jeste nešto što je velika konkurencija ne samo turističkim agencijama već i hotelijerima i svima ostalima koji se ovim poslom bave", smatra direktor Jute Aleksandar Seničić.
Stranci najčešće dolaze u Beograd
Hotelijeri tvrde da bi rezultati turističkog poslovanja bili još bolji da više od polovine hotela u Srbiji nije i dalje u rukama države.
Tomislav Momirović iz Udruženja hotelijera i restoratera Srbije kaže da to nije dobro za biznis, sputava investicije.
"Konačno moramo da napravimo neke hrabre korake u tom smeru jer jedino tako možemo da podignemo zaposlenost, da podignemo investicije i naravno da damo dodatni impuls u poseti stranih turista našoj zemlji", navodi Momirović.
Više od polovine svih stranih turista dolazi u Beograd. Želja prestonice je da postane sve poznatija kao grad kulture. U toku su značajni projekti iz te oblasti.
"Jedan od njih je i Kosančićev venac koji će ubrzo biti gotov, gde ćemo imati i gradsku galeriju. Očekujemo otvaranje Narodnog muzeja koji toliko dugo nije bio otvoren. Sve su to neki segmenti koji će dovesti do toga da se mi na tom polju kulturnog turizma što bolje etabliramo", navodi Miodrag Popović, direktor Turističke organizacije Beograda.
Do kraja februara znaćemo i koliko smo prošle godine zaradili od turizma. Prema procenama, to je oko milijardu i 200 miliona evra.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар