петак, 29.12.2017, 19:30 -> 20:09
Извор: РТС
Kanal od Dunava do Soluna, koliko je realan projekat
Posle gotovo četiri godine, u javnosti se ponovo govori o gradnji kanala Dunav–Morava–Vardar–Solun, a ovoga puta to pokreće Makedonija. Makedonski predsednik Ivanov kaže da je tu ideju već predočio srpskom predsedniku i grčkom premijeru. Može li makedonska inicijativa da pokrene tu investiciju?
Makedonski predsednik već je pozvao Vladu u Skoplju da za vodni put Dunav–Morava–Vardar i dalje do Soluna, sa Srbijom i Grčkom formira radnu grupu. Investicija bi, ocenjuje, obogatila i ekonomske i političke odnose triju zemlja.
Makedonski predsednik Đorđe Ivanov kaže da nema bolje mere izgradnje poverenja u regionu od izgradnje balkanskog kanala Dunav–Morava–Vardar.
"Taj kanal će zauvek promeniti naš region i poboljšati život naših građana", istakao je Ivanov.
Projekat je u Srbiji pokrenuo bivši ministar Milan Bačević, a studija koju je našoj zemlji poklonila kineska korporacija "Čajna gezuba" pokazuje opravdanost te investicije. Ideja o gradnji kanala je ipak daleko od ostvarivanja, jer je vrlo skupa. Međutim, treba imati na umu da je Kina kupila luku Pirej i ubrzano razvija projekat "Put svile".
Ljubodrag Savić, profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu, kaže da sami ne možemo da gradimo i da se nikada ne može isplatiti.
"Ako bi Kina ili neka druga velika zemlja ušla u igru, to može biti interesantno. Ali ako računamo sa Kinom, ono što većini naših građana izgleda kao Skadar na Moravi, postaje vrlo aktuelno i moguće izvodljivo", istakao je Savić.
Stručnjaci ističu višestruke koristi tog vodnog puta: pokrenuo bi privredu, vodni saobraćaj, rešio navodnjavanje i priobalje u toku Morave.
"Ovaj vodni put bi uredio Srbiju i rešio jedan od najvećih problema koji postoje u Srbiji – poplave", kaže Krsto Pašković iz Svetskog udruženja za kontinentalne vodne puteve.
Koliko ovo može biti realan projekat ako se zna da ni Morava ni Vardar nemaju dovoljno široko korito za plovidbu?
"Da li znate da se na širini od 1,80 metara plovi, postoje plovila koja prevoze i naftu i ugalj i ostalu robu na tim kanalima Engleske. Prema tome, ta priče da nama trebaju širine vodnih puteva – to nije tačno", istakao je Pašković.
Ipak, kanal koji bi povezao Srbiju, Makedoniju i Grčku za sada ostaje samo idejni projekat.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 27
Пошаљи коментар