četvrtak, 12.10.2017, 12:00 -> 20:06
Izvor: RTS
Kako će izgledati auto-put Beograd–Sarajevo
Jedan od potpisanih dokumenata sa Turskom je i Pismo o namerama za jačanje i proširenje saradnje u oblasti saobraćaja i infrastrukture, kojim se Turska i zvanično uključuje u realizaciju projekta auto-puta Beograd–Sarajevo. Ideja za taj auto-put stara je nekoliko decenija, a njegova trasa povezala bi Požegu i Užice preko Kotromana sa Sarajevom, i bila bi logičan nastavak i krak Koridora 11, koji polazi od Beograda ka Crnoj Gori, preko Pešterske visoravni.
U Saobraćajnom institutu Cip napravljen je generalni projekat auto-puta kojim će biti povezani Požega i Užice.
Dalja trasa ide ka Republici Srpskoj, ali ne postojećim putem, već, zbog zahteva ekologa, zaobilazi nacionalni park Mokra Gora.
Auto-put će imati dve vozne i jednu zaustavnu traku. Projektanti kažu da će deo auto-puta kroz Srbiju biti najteži za izgradnju, pa će 60 kilometara koštati čak 760 miliona evra.
"Ovaj auto-put dugačak je 60, 65 kilometara i na ovoj trasi imamo 62 mosta i 22 tunela", kaže Dragoslav Dragićević, odgovorni projektant Cipa.
U Cipu kažu da je Turska zainteresovana za izgradnju ne samo puteva u Srbiji, već i železnica.
Zbog velikog priliva robe sa Bliskog istoka i sve većih ograničenja ekologa u kamionskom transportu, Turska traži da se i železnički pravac Niš–Dimtrovgrad–Bugarska–Turska što pre obnovi i prilagodi većim brzinama.
"Radi se o dvokolosečnoj pruzi brzine do 200 kilometara na čas. Ovaj pružni pravac radiće se bez ukrštanja sa putevima, ništa neće ometati saobraćaj, i ova pruga biće dovoljna za narednih 50 godina za Srbiju", ističe direktor Cipa Milutin Ignjatović.
Za prugu kroz Srbiju pored Turaka zainteresovani su i Kinezi jer im je to najbrža kopnena veza ka Evropi iz pretovarnih luka na jugu. Turska želi da pruga bude što pre gotova i spremna je da finansira taj projekat.
Uputstvo
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.
Broj komentara 26
Pošalji komentar