субота, 16.09.2017, 10:04 -> 19:35
Извор: РТС, Танјуг
Otvorena deonica auto-puta od Pirota do Dimitrovgrada
Auto-put od Pirota do Dimitrovgrada, u dužini od 30,5 kilometara, na istočnom kraku Koridora 10, završen je i od danas je otvoren za saobraćaj. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić poručio da ćemo ostvariti plan i cilj – 1.200 kilometara auto-puteva u Srbiji.
Auto-put od Pirota do bugarske granice je svečano otvorio predsednik Vučić kod petlje Pirot Istok, na oko šest kilometara od Pirota.
Za saobraćaj je otvoreno novih 7,35 kilometara na deonici Staničenje – Pirot Istok (koja je ukupne dužine 16,64 kilometara), zatim deonica Pirot – Dimitrovgrad dužine 14,4 kilometara i obilaznica oko Dimitrovgrada dužine 8,3 kilometara.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić otvorio je auto-put uz poruku da se neće stati, sve dok se ne ostvari jasan plan i izuzetan cilj – 1.200 kilometara auto-puteva u Srbiji.
Vučić je rekao da je izuzetno zadovoljan učinjenim: "Moj osmeh danas 'dug' je 30,5 kilometara".
Kako je rekao, očekuje uskoro i dogovor o auto-putu Niš–Pločnik, odnosno o delu trase Niš– Priština, kojim ćemo se povezati sa našim narodom na KiM, ali i Albancima u Albaniji, a Niš da postane raskršće svih puteva.
Spojićemo celu Srbiju i napravićemo jasnu celinu od naše zemlje, rekao je predsednik Srbije.
"Omogućićemo ljudima iz bilo kog dela zemlje da rade i da budu svoji na svome. To je ono što radimo i gradimo, to su nove investicije, nova radna mesta", poručio je Vučić.
Istakao je da cilj Srbije nikada nije bio da bude odsečena i nerazvijena, već razvijena, bogata i povezana putevima, preko kojih bi svi mogli da dođu kod nas, a mi da vidimo gde idemo.
Predsednik Srbije rekao je da se rezultati političara mere, između ostalog, kilometrima auto-puteva, pruga, ali i životnim standardom. Izrazio je uverenje da će u tom smislu građani kroz koju godinu "izmeriti" sami da li su vlasti radili ili ne.
"Auto-put kao krvotok koji hrani našu zemlju"
Aleksandar Vučić je podsetio da smo decenijama slušali priča o auto-putu koji bi spojio Sofiju sa Beogradom i Istanbulom, a ta priča je sada – realnost.
Ukazujući da će ovaj auto-put moći da posluži i kao rezervna pista za avione, rekao je da su ogroman posao obavili ljudi koji su, gradeći put, menjali konfiguraciju i pejzaž ovog dela Srbije.
Pozvao je građane da dođu u Belu Palanku, Pirot, Babušnicu i sva ostala mesta u istočnoj Srbiji, da vide koliko je naša država lepa.
Auto-putem, prema njegovim rečima, uspostavlja se "krvotok" koji će da "hrani" svaki deo naše zemlje, i koji povezuje našu lepu Srbiju, kako niko više ne bi bio odvojen od sveta.
"Dajemo zemlji ono što joj je najviše potrebno za napredak i razvoj. Sve što ljudi budu stvarali ovde, od ćilima i automobilskih guma, sada je za 30 kilometara bliže ostalim delovima Srbije i Evropi", podvukao je Vučić.
Ovaj auto-put, prema njegovim rečima, važan je za budućnost i ekonomiju, kao i dokaz da možemo da se dohvatimo tako važnog posla.
"Ovo je platila Srbija, njeni građani. Možemo da dobijemo povoljne kredite, ali ovo smo platili, na šta treba da svaki građanin bude ponosan. Put je dokaz šta i koliko možemo, a svaki novi put je za nas dokaz šta želimo da budemo – Evropa po načinu na koji želimo da živimo", naglasio je Vučić.
Ukazao je i na odličan kvalitet otvorenog auto-puta i njegove infrastrukture, rekavši da će svako ko njime putuje imati osećaj kao da putuje evropskim auto-putevima, a tuneli na njemu su lepši od Švajcarskih.
Najavio je da će biti završen i Koridor 11, da će se spjiti cela Srbija, biti napravljena jedna celina od naše zemlje, povezani svi gradovi.
"Omogućićemo ljudima da iz bilo kog dela zemlje rade bilo gde, mešaju se, uče bilo gde, da budu svoji na svom", rekao je Vučić.
Dodao je da auto-put donosi i nove investicije, radna mesta, te da svaki putokaz predstavlja dokaz da znamo gde idemo i kojom brzinom, kao i koliko nam treba do cilja.
"Kada smo krenuli u reforme naš stav je bio da pravi graditelji ne idu tamo gde su putevi prohodni, već gde ih nema. Samo tako možemo graditi puteve", poručio je Vučić.
Istakao je da, kada završimo naše "dugačko putovanje", sav rad i trud, i "Srbija će imati osmeh dugačak 1.200 kilometara".
Zamolio je direktore Koridora i Puteva Srbije da omoguće bolju pristupnu mrežu građanima ovom auto-putu.
"Ne radimo puteve da bi ih slikali za televiziju, već da ljudi bolje žive i investitori dođu u ovaj kraj", poručio je Vučić.
"U punom profilu do bugarske granice u maju naredne godine"
Predsednik Srbije najavio je da će do Nove godine biti otvoren gotovo ceo istočni krak Koridora 10, osim deonice Bancarevo - Crvena Reka, koja će biti otvorena u maju naredne godine.
"Onda ćemo imati u punom profilu auto-put do bugarske granice u maju. Kad Bugari završe svoj deo, imaćemo put do Istanbula", rekao je Vučić.
Ponovio je da će gotovo ceo put biti otvoren do Nove godine, iako su kako je rekao, mnogi u to sumnjali i govorili kako radovo kasne.
Vučić je ponovio da očekuje uskoro i dogovor o auto-putu Niš - Pločnik, čime će, ukazao je, Niš postati pravo središte i raskrnica, a to će značiti još veći broj investitora.
"Krenućemo i sa putem Čačak - Požega, dužine 31 kilometar. To je jako skupa i teška deonica. I ovde oko Gradinje će nam biti potrebni dobri inženjeri, a zatim idemo i na Moravski koridor, Preljina - Čačak - Kraljevo, Trstenik - Pojate", rekao je predsednik Srbije.
Podsetio je da je u planu izgradnja Fruškogorskog koridora, kao i brza saobraćajnica Šabac - Loznica.
Vučić je dodao da se nada da će Srbija moći da pomogne RS u izgradnji 15 kilometara puta od Rače do Bijeljine.
Mihajlović: Da gradimo puteve i da se povezujemo
Potpredsednica vlade i ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović istakla je da je otvaranje auto-puta od Pirota do Dimitrovgrada samo deo završenog posla, te dodala da nas čeka još posla, na koridorima 10 i 11, kao i na nekim drugim putevima.
Mihajlovićeva je posebno zahvalila radnicima koji su radili na izgradnji auto-puta, kao i građanima na poverenju u predsednika i vladu Srbije za sve što rade.
V. d. Direktora "Koridori" Zoran Babić izjavio je da je veoma ponosan jer se u saobraćaj pušta moderan, savremen i bezbedan auto-put.
Babić je rekao da je taj auto-put važan ne samo za lokalne samouprave kroz koje prolazi, ovaj deo Srbije već i za čitavu zemlju.
"Puno i naporno smo radili, a da bi postigli cilj morali smo da izgradimo 26 mostova, dve petlje, dva tunela, izmestili smo 800.000 metara kubnih stenske mase..." rekao je Babić.
Kao posebnost auto-puta i kuriozitet Babić je naznačio da u delu od 2.400 metara auto-put po potrebi pretvara u aerodromsku pistu što je, naveo je, specifičnost tog dela Koridora 10.
Direktorka kancelarije Evropske investicione banke (EIB) za zapadni Balkana Dubravka Negre istakla je da ovaj deo panevropskog koridora 10 spaja Srbiju ne samo sa Bugaraskom, već i Austrijom i zapadnom Evropom.
Ukazala je da je EIB angažovan i na južnom kraku Koridora 10.
"Ulaganje u infrastrukturu ne doprinosi samo ekonomskom rastu, već i otvaranju novih radnih mesta. Procenili smo da će radovi na ovom kraku obezbediti novih 18.000 radnih mesta, kao i daljih 100 koji će raditi na održavaju i upravljanju putem", objasnila je Dubravka Negre.
Posebno je pohvalila Koridore Srbije za vredan i uspešan rad, ukazujući da je EIB isplatila nedavno u jednom danu Koridorima 77 miliona evra, što je dokaz, kako je konstatovala, uspešnog rada.
Predsednik RS Milorad Dodik istakao je da je današnji dan važan za celu Srbiju i naročito za jug zemlje, te da otvaranje auto-puta nije samo ulaganje novca i nova radna mesta, već je to civilizacijska promena za taj kraj.
"Političari i oni koji se bave javnim poslom vrede onoliko koliko ostave iza sebe, a predsednik Vučić i Vlada Srbije mogu da vide niz puteva, škola, vodovoda, koje su izgradili, svega što diže standard Srbije i jača naš nacionalni ponos", rekao je Dodik.
Poručio je da je RS zagledana u Srbiju, da joj želi najbolje, moć i snagu, jer bez Srbije nema razvoja regiona.
"Bićemo zajedno i nikada nismo bili više zajedno, zahvaljujući predsedniku Srbije koji nije prestajao da se interesuje za probleme i da daje doprinos u njihovom rešavanju", rekao je Dodik.
Dva tunela, sedam mostova
Istočni krak Koridora 10, od Niša do granice sa Bugarskom, dug je oko 86,9 kilometara.
Na obilaznici oko Dimitrovgrada je u saobraćaj pušteno 6,5 kilometara u punom profilu i 1,77 kilometara u poluprofilu.
Na obilaznici se nalaze dva tunela Progon – dužine jedan kilometar i tunel Pržojna Padina – dužine 350 metara.
Na toj deonici se nalazi i sedam mostova od kojih je najduži most br. 4 koji se nalazi između dva pomenuta tunela, a njegova dužina je 491 metar.
Kod Dimitrovgrada se nalazi i zasek Gradinje dubine više od 30 metara, što je i najteži deo trase, a na izlasku je petlja Gradinje.
Na obilaznici oko Dimitrovgrada radove je finansirala Svetska banka, a izvođač je bila grčka kompanija "Aktor".
Tunele Progon i Pržojna Padina je gradila grčka firma "Terna S.A".
Na deonici Pirot istok – Dimitrovgrad radovi se finansiraju iz zajma Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Izvođač radova je bila kompanija "Trace Group Hold PLC".
Na toj deonci su napravljena četiri mosta, četiri nadvožnjaka i dva podvožnjaka, ukupne dužine 511 metara.
Deo trase u dužini od 2,3 kilometara je predviđen za sletanje aviona u slučaju potrebe, a kompletan poprečni profil piste je širine 25,4 metara.
Naime, na predelu između pirotskih sela Vojnegovac i Sukovo, u dužini od 2,3 kilometra, ostavljena je mogućnost da se bočna zaštitna ograda i signalizacija uklone kako bi put bio prilagođen sletanju aviona u posebnim situacijama.
Na deonici Staničenje–Pirot Istok završena je druga polovina, od tunela Sarlah do petlje Pirot Istok.
Radove na toj deonici izvodi "Aktor", a finansiraju se iz sredstava Evropske investicione banke (EIB).
Ranije su puštene u saobraćaj deonice Crvena Reka – Čiflik i Čifllik–Staničenje, koje su duge ukupno oko 25 kilometara.
Takođe, završen je veći deo radova na deonici Prosek - Crvena Reka u dužini od 22,5 kilometara.
Za trasu i mostove na delu Prosek – tunel Bancarevo su angažovani "Aktor" i "Terna", kao i deo tunel Bancarevo – Crvena Reka, dok je na gradnji tunela Bancarevo angažovana "Subtera A.S".
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 9
Пошаљи коментар