недеља, 10.09.2017, 19:30 -> 19:45
Извор: РТС
Privatne robne marke osvajaju tržišta, dostupnije od brendova
Artikli koji se proizvode pod imenom brenda nekog trgovinskog lanca – privatne ili trgovačke robne marke, jeftiniji su od sličnih brendiranih proizvoda i dostupni velikom broju potrošača. Prema istraživanju agencije "Nilsen", u 17 zemalja EU učešće takvih proizvoda u ukupnom prometu veće je od 30 odsto. Najveći udeo, čak 45 procenata, zabeležen je u Austriji.
Potrošače u Srbiji svetski trendovi u trgovini nisu zaobišli. Sve više se okreću privatnim robnim markama, jer cena takvih proizvoda može biti i do 30 posto niža od poznatog brenda.
Potrošači kupuju te proizvode jer je, kažu, kvalitet nekad isti kao i kod poznatih brendova.
Drugi kažu da su to obično proizvodi proverenog kvaliteta i da ne veruju u reklame.
U velikim trgovinskim lancima u Srbiji učešće privatnih robnih marki je između 15 i 20 odsto.
Nikola Papak iz "Delezea" kaže da je evidentno da u poslednje vreme raste interesovanje ali i poverenje potrošača u privatne robne marke.
"Razlog za to je pre svega dobar odnos cene i kvaliteta. Što se tiče strukture gde su zastupljene privatne robne marke reč je o proizvodima, o osnovnim životnim namirnicama, proizvodima od mleka, od mesa i slično", navodi Nikola Papak.
I neki domaći proizvođači nalaze interes da svoje proizvode plasiraju pod imenom velikih trgovačkih brendova.
Maja Bađin Georgijević iz "Metro keš end kerija" navodi da ta kompanija u Srbiji ima više od 140 dobavljača "koji istovremeno moraju da ispune i ispunjavaju najviše svetske standarde u bezbednosti hrane".
"Zauzvrat dobijaju siguran kanal prodaje, plasman na godišnjem nivou i mogućnost izvoza na više od 35 tržišta na kojima 'Metro' posluje. Takođe, za njih to znači da nemaju nikakve dodatne troškove marketinga", kaže Maja Bađin.
Što je veće poverenje u trgovinski lanac, veća je i prodaja privatnih robnih marki.
Profesor Zoran Bogetić sa Ekonomskog fakulteta u Beogradu objašnjava da konkurencija na nivou privatnih robnih marki ide u pravcu plasmana robe "premijum" kvaliteta, što znači da se diže nivo konkurencije na nivou privatnih robnih marki.
"To znači bolji kvalitet za naše kupce po povoljnijim uslovima u odnosu na ono što nude proizvođački brendovi", kaže Bogetić.
Veliki trgovinski lanci svoju prodaju i profit lakše kontrolišu preko privatnih robnih marki.
Pred proizvođačima je strateška odluka – da li uništiti brendove koje su godinama gradili i proizvoditi za trgovce, ili nastaviti starim putem.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар