понедељак, 28.08.2017, 08:00 -> 08:37
Извор: РТС
Zaustavljena praksa gomilanja dugova za struju, grejanje i Infostan
Analize pokazuju da preduzeća, a posebno domaćinstva, sve redovnije izmiruju račune za struju, grejanje i komunalije. U EPS-u, "Srbijagasu", Toplanama i komunalnim preduzećima kažu da je zaustavljena praksa gomilanja dugova i višegodišnjeg kašnjenja u plaćanju računa.
Svako peto srpsko domaćinstvo, prema procenama, ima neki neplaćeni račun ali poslednjih nekoliko godina sa plaćanjem struje, gasa, grejnja, komunalija i drugih obaveza sve se manje kasni - u proseku mesec-dva.
Jednostavno čim dobijem penziju odmah odvojim za struju za komunalije za sve.
U EPS-u kažu da čak 60 odsto domaćinstava ostvari mesečni popust od pet odsto jer redovno plaćaju struju. Iz meseca u mesec beleže sve bolju naplatu.
Goran Knežević, izvršni direktor u EPS-u rekao je da je za prvih šest meseci naplata izuzetna i da je ostvarena naplata od 101,22 procenta.
"To pokazuje da osim tekuće naplate, naplaćujemo i deo onoga što je zaostalo iz ranijih perioda. S obzirim na naplatu u svakom slučaju dug se smnjuje. U ovom trenutku dug na garatovanom snabdevanju je 25 milijardi dinara od čega domaćinstva duguju šesnaest milijardi dinara a mali kupci osam milijardi dinara", kaže Knežević.
Daljinski sistemi potražuju od domaćinstava za grejanje oko 21 milijardu dinara. U Udruženju toplana kažu da su 17 milijardi dinara stara dugovanja, jer tekuće obaveze građani uglavnom redovno plaća.
"To neće ugroziti našu pripremu za narednu grejnu sezonu ali istovremeno apelujemo da taj stepen naplate kod naših korisnika podignemo na veći nivo", kaže Milovan Lečić, direktor Udruženja toplana Srbije.
I u beogradskom Infostanu naplata raste. Od 680.000 korisnika čak 93 odsto su redovne platiše.
"U taj procenat spadaju kako oni koji plaćaju svoje tekuće mesečne obaveze, tako isto i oni koji imaju reprogamirana dugovanja i plaćaju svoje obaveze i za koje je pokrenut postupak prinudne naplate. Dakle, nešto manje od sedam odsto korisnika podleže prinudnoj naplati, mi smo u obavezi u skladu sa zakonom da pokrećemo postupak kako potraživanja ne bi zastrela", kaže Milica Paunović iz "Infostana" u Beogradu.
Bolja naplata rezultat je mera - stalnih isključenja i angažovanja izvrštelja, jer se građanima ne isplati da plaćaju i taj trošak, kao ni visoke kamate.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар