понедељак, 15.05.2017, 12:01 -> 13:56
Извор: РТС
Koridor 11 finansijski zaokružen, od sedam deonica Kinezi rade pet
Posle potpisa u Pekingu, na samitu "Pojas i put, međunarodna saradnja", Srbija je dobila zaokruženu sliku izgradnje Koridora 11 – do granice sa Crnom Gorom. Od sedam deonica Kinezi trenutno rade tri, Beograd–Obrenovac, Obrenovac–Ub i Ljig–Lajkovac.
Po jednu deonicu izgradili su Srbija i Azerbejdžan, a dve najkomplikovanije i najskuplje deonice Čačak–Požega i Požega–Boljari ponovo su dobile kineske firme. S obzirom na to da Kinezi grade auto-put kroz Crnu Goru od Bara do Boljara, to bi mogla da bude jedna od najvećih kineskih infrastrukturnih investicija u Evropi.
Auto-put Beograd – Južni Jadran predstavlja vezu između Srbije i Crne Gore, a u širem kontekstu povezaće Rumuniju, Srbiju, Crnu Goru i Italiju. On se proteže od Temišvara, preko Vršca, Beograda, Čačka, Požege, Podgorice, ide do Bara, a morskim putem, preko Jadrana biće povezan sa Barijem u Italiji.
Srbija i Crna Gora decenijama čekaju na tu saobraćajnicu – Srbija da bi lakše komunicirala za zapadnim industrijski razvijenim delom, gde su Čačak, Užice i Gornji Milanovac, a Crna Gora radi priključenja na Koridor 10, koji spaja Evropu i Aziju.
Potpisom u Pekingu zaokružuje se najbitniji deo Koridora 11, trasa od Čačka do Požege i dalje do Boljara, gde se ovaj auto-put sreće sa crngorskim.
"Put Preljina, Čačak, Boljare košta od dva do 2,2 milijarde evra. Ove godine donećemo odluku, a sledeće ćemo početi izgradnju auto-puta na ovoj deonici", kaže ministarka infrastrukture i saobraćaja Zorana Mihajlović.
U CIP-u, koji je uradio idejni projekat završnog dela Koridora 11, kažu da je moguće veoma brzo dobiti generalni projekat celokupne trase. Saradnja kineskih kompanija i naših je dobra, a Kinezi planiraju da našu građevinsku operativu zaposle na ovom projektu.
"Naša građevinska operativa potpuno je sposobna da gradi ovu deonicu, Kinezi će zaposliti naše firme, mi imamo dobre firme i za izvođenje i za projektovanje", ističe direktor CIP-a Milutin Ignjatović.
Projektanti kažu da je deonica od Čačka do Boljara veoma zahtevna. Treba put provesti kroz Ovčarsko-kablarsku klisuru i preko Peštera i Sjenice.
"Radi se o izuzetno zahtevnoj deonici, koja je 40 odsto pod mostovima i tunelima, tako da mislim da može da bude gotova za četiri do pet godina", objašnjava projektant Instituta CIP Dragoslav Dragićević.
Kinezi trenutno grade i auto-put Bar–Boljare vredan oko 800 miliona evra. Ovo je ujedno najveća investicija ikada započeta u Crnoj Gori.
Trenutno i mi i Crna Gora koristimo novac iz kineskih kredita za izgradnju Koridora 11. Krediti su mnogo povoljniji nego od bilo kojih finansijskih institucija. Postoji i ideja da Kinezi uzmu koncesiju na celu deonicu Koridora 11 od Srbije do Crne Gore, ali za to mora postojati međudržavni sporazum.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 14
Пошаљи коментар