четвртак, 02.03.2017, 15:12 -> 19:25
Извор: Танјуг
Vučić: Vozovi će ići brže od 100 kilometara na sat
Rekonstruisana pruga Vranjska Banja – Ristovac na železničkom Koridoru 10, duga 17,7 kilometara, otvorena je u prisustvu premijera Aleksandra Vučića. Na toj deonici vozovi će umesto dosadašnjih 50, moći da idu i do 120 kilometara na sat. Počeli smo da vraćamo poverenje građana u srpske železnice i da polako podižemo zemlju, rekao je premijer Vučić.
Vrednost radova na toj deonici je 10,5 miliona dinara, a na tom železničkom pravcu nalaze se i druge dve "južne" deonice, čija se rekonstrukcija takođe finansira ruskim kreditom.
"Počeli smo da vraćamo poverenje građana u srpske železnice i polako zemlju koja je bila gotovo na kolenima počinjemo da podižemo", izjavio je premijer Aleksandar Vučić na otvaranju.
Ta deonica radi se iz ruskog kredita, a premijer se na svečanom otvaranju obratio na ruskom jeziku i poručio "ruskim prijateljima" da dve zemlje mogu da nastave još bolju i uspešniju saradnju.
Navodeći da su mnogi ljudi širom Srbije izgubili poverenje u želenice i da mnogi građani 30 ili 40 godina nisu ušli u voz, Vučić je rekao da se poverenje građana polako vraća.
"Imamo još mnogo toga da uradimo", rekao je Vučić navodeći da pored tri južne deonice nedostaje još 80 kilometara kako bi prosečna brzina voza bila preko 100 kilometara na sat i kako bi Srbija imala železnicu kao i sve druge evropske zemlje.
On je rekao da veruje da će sa Rusima biti potpisano još ugovora, navodeći da su se pokazali kao dobre firme, jer nisu kasnili.
Dodao je i da je deo pruge Beograd–Valjevo, od 77 kilometara, veoma važna deonica zbog boljeg povezivanja železničkog saobraćaja sa zapadnim delom Srbije, ali i Crnom Gorom.
On je dodao da Srbija može da uredi prugu i plati bolje vozove bez uvećavanja javnog duga i da sve to može da napravi ako se radi, a ne očekuje da će "nešto s neba da padne".
Sledeće godine će se odvajati novac i za uređenje staničnih zgrada, rekao je Vučić i dodao da ni to nije problem ako se disciplinovano i odgovorno troši novac građana.
"Siguran sam da će ljudi u Srbiji polako živeti bolje, iako su uvek nezadovoljni, a za razliku od drugih političara, dobro znam kako ljudi žive. Ali ljudi koji su siromašni i te kako znaju da cene tuđi rad i umeju da vide kada stvari polako ali sigurno idu nabolje. Polako ćemo iz godine u godinu da stvari menjamo, biće sve bolje i lakše, živećete nešto lakše", rekao je Vučić.
"Od vas tražim ne da čekate da stvari padaju s neba, jer vam to govore lažovi i prevaranti, već vas molim da radimo što više jer ćemo tako brže sve stvari završavati", rekao je Vučić.
"Uveren sam da zajedno možemo celu prugu, i Koridor 10 i Koridor 11, da uredimo i rekonstruišemo i uz pomoć naših ruskih prijatelja", rekao je Vučić i dodao da Srbija izmiruje sve svoje obaveze i ne duguje nikome ništa "jer ne ostavlja dugove svojoj deci".
Rekonstruisana pruga Vranjska Banja – Ristovac na železničkom Koridoru 10, duga 17,7 kilometara, a na toj deonici vozovi će umesto dosadašnjih 50 moći da idu i do 120 kilometara na sat. Glavni izvođač radova je "RŽD Internešenel", dok su domaća preduzeća bila podizvođači.
Na toj deonici u potpunosti su zamenjeni donji i gornji stroj, ugrađen je novi kolosek na otvorenoj pruzi i u stanicama Vranjska Banja i Vranje.
Duž pruge je rešeno odvodnjavanje betonskim i zemljanim kanalima, dok je u stanicama urađen drenažni sistem.
Takođe, ugrađene su nove skretnice, osam putnih prelaza, sistemi za signalizaciju i telekomunikaciju, a položeni su novi kablovi duž cele trase.
Pruga se nalazi na železničkom pravcu Niš–Preševo.
Radovi na rekonstrukciji i modernizaciji tri "južne" deonice, u ukupnoj dužini od 46,5 kilometara na železničkom Koridoru 10, počeli su 18. aprila, a vrednost radova je 30,4 miliona dolara.
Druge dve deonice su Bujanovac–Bukarevac, dužine 13,7 kilometara, gde su radovi privedeni kraju, i Vinarci–Đorđevo, dužine 15 kilometara, gde se kompletan završetak radova očekuje početkom maja.
"RŽD Internešenel" je primenio naprednu rusku tehnologiju za polaganje gornjeg stroja, sa poboljšanim performansama.
Podizvođači su srpske kompanije ZGOP Novi Sad, "Energoprojekt niskogradnja" Beograd i "MBA Ratko Mitrović" Beograd.
Rekonstrukcija tri "severne" deonice je ranije završena: Sopot Kosmajski – Kovačevac 18 kilometara, Mala Krsna – Velika Plana 29 kilometara i Ruma–Golubinci 18 kilometara.
Ruski kredit namenjen modernizaciji srpskih železnica je vredan 800 miliona dolara, a zajedno sa učešćem Srbije projekti su ukupno vredni 940 miliona dolara.
To su rekonstrukcija šest deonica Koridora 10 ukupne dužine 112 kilometara na sat, modernizacija pruge Beograd–Pančevo i Stara Pazova – Novi Sad, obnova barske pruge od Resnika do Valjeva i nabavka 27 novih ruskih vozova sa dizel motorom.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 7
Пошаљи коментар