Rusi grade moderne železnice u Srbiji

Od 2012. godine kreditom od 800 milona dolara Rusija obnavlja infrastrukturu naših železnica. Predviđena je obnova oko 120 kilometra pruge i isporuka 27 dizel motornih vozova. Zbog nedostatka projekata i složenosti pojedinih deonica, Ruska federacija je rok za korišćenje kredita produžila do 2021. godine. Novo gradilište od proleća - deonica između Stare Pazove i Novog Sada.

Uspešno je izgrađena pruga između Pančeva i Beogarda, rekonstruišu se donice na Koridoru 10, a deo kredita ide na rekonstrukciju Barske pruge. Rusi grade i dvokolosečnu 37 kilometara dugu prugu za brzine do 200 kilometara na čas, između Stare Pazove i Novog Sada.

Projektanti kažu da će to biti jedna od najmodernijih železničkih saobraćajnica, koja će na nekim mestima imati i ogradu, tako da će biti zatvorena radi bezbednosti i buke. 

"Kako vidim, Rusi u izgradnji koriste domaće firme, bilo da je to na delu pruge Beograd–Pančevo, bilo da je to na Koridoru 10. Oni jednostavno preko 50 odsto angažuju domaće firme", kaže Milutin Ignjatović, direktor CIP-a.

U  "Infrastrukturi železnica Srbije" kažu da su zadovoljni saradnjom sa ruskim državnim železnicama. Sve što je izgrađeno ili se gradi, radi se po standardima Evrope.

Kvalitet i brzina izgradnje odgovaraju našim potrebama, jer u železničku infrastruktru ipak nije ulagano poslednjih 30 godina. Za proleće najavljuju novo veliko rusko gradilište između Stare Pazove i Novi Sada.

"Okončanjem ovoga projekta dobija Srbija, ona postaje značajan činilac na međunarodnim korodrima železnice između istoka i zapada, severa i juga. Sve to dovodi nove investitore", kaže Dušan Garibović, direktor "Infrastrukture železnice".

Najveći doprinos ruskog kredita jesu novi vozovi, kojih ima 37, i koji su bukvalno preporodili putnički transport u Srbiji. Oni imaju dizel-motore i mogu da saobraćaju prugama koje nemaju elektrovuču. Komforni su kao vozovi na evropskim prugama, što je vratilo građane železničkom prevozu.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 14. април 2025.
15° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом