понедељак, 07.11.2016, 19:30 -> 19:44
Извор: РТС
Do Takovskog kraja brže, sigurnije, bezbednije...
Novim auto-putem od Ljiga do Preljine putovaće se brže i bezbednije i očekuje se da doprinese razvoju Zapadne Srbije.
Još ima u Šumadiji onih koji se sećaju kako se gradila Ibarska magistrala pre više od pola veka. A u kući Đorđevića sastale se dve generacije neimara.
"Nije bilo nijedne mašine do pred kraj gradnje, onda je došao jedan damper - velika građevinska mašina te smo s tim preterivali kocku", kaže Mileta Đorđević iz Ugrinovaca.
"On je imao sreće da radi Ibarsku a ja sam sticajem okolnosti na auto-putu. Od 2013. u 'Planumu' pa u 'Energoprojektu', u Brđanima u tunelu, pa u Šaranima", kaže Dušan Đoršević.
To su dve od 101 domaće kompanije koliko ih je protekla 54 meseca gradilo 40,3 kilometra auto-puta sa po tri trake u oba pravca.
Napravili su dve petlje u Dićima i Preljini preko kojih se povezuju stara i nova saobraćajnica. Izgradili su četiri najsavremenija tunela.
"Kao dodatne mere bezbednosti su projektovane niše za sklanjanje vozila u kvaru, poprečni prolazi za sklanjanje pešaka i jedan veliki poprečni prelaz za vozila u slučaju incidenta što znači imamo evakuaciju svih učesnika u saobraćaju", kaže Dragana Rupar, projektant tunela iz CIP-a.
Četrdeset rečica i potoka je regulisano, neke reke su izmeštene, napravljeno 78 mostova i nadvožnjaka, više od šest kilometara potpornih zidova i još više onih za zaštitu naselja od buke, tri odmorišta, zasađeni hektari zelenih površina. Sve to je koštalo 308 miliona evra, a osam je obezbedila Vlada Srbije.
Azerbejdžan je dao 300 miliona evra kredita na 15 godina pod povoljnim uslovima. Izgrađen je auto-put po najvišim standardima građevinskim materijalom je proizvedenim u Srbiji.
"Drago mi je da je naša kompanija 'Azvirt', kao glavni izvođač, časno obavila posao", kaže Šahin Mustafejev, ministar ekonomije Republike Azerbejdžan.
"Hvala i mojim kolegama koji su na čelu sa mnom uložili veliki trud, energiju i znanje da ovaj put bude najkvalitetnij mogući. Veiko mi je zadovoljstvo što smo imali priliku da radimo s kompanijom 'Azvirt' koja nam je pokazala kao treba da se radi domaćinski i u stranoj zemlji", kaže Dmitar Đurović, direktor "Koridora Srbije".
Nova saobraćajnica celom dužinom pokrivena je video nadzorom.
"Ovde je primenjen kontrolni centar lokalni i sistemima za signalizaciju u tunelima i na otvorenoj trasi", kaže Vidosav Stefanović, projektant trase iz CIP-a.
Vožnja novim putem biće znatno bezbednija nego Ibarskom magistralom koja je sinonim za gužve i "crne tačke".
"Od 2006. do 2015. na pravcu od Ljiga do Preljine, prema podacima MUP-a dogodile su se čak 1.053 saobraćajne nezgode, 71 život je izgubljen. Verujemo da će auto-put značiti i veću bezbednost", kaže Mirko Alvirović, novinar.
Veruje se i da će uz novu saobraćajnicu investitori češće dolaziti u Takovski kraj i zapadnu Srbiju.
"Ne treba mnogo nauke da se zna da je svaki izgrađeni koridor dobar za investicije, jer investitori gledaju lokacije koje su innfrastrukturno dobro povezane", kaže Marko Čadež iz Privredne komore Srbije.
Novim putem moći će da se vozi do 120 kilometara na sat, pa će putovanje od Čačka do Beograda trajati bar pola sata kraće.
"Ovo je veliki dan za sve Čačane i za našu firmu i putnike. Planiramo izmene po puštanju auto-puta, od 17 autobusa sedam će biti preusmereno na auto-put i putnici će 30 do 40 minuta kraće putovati", kaže Aleksandar Petronijević, direktor "Autoprevoza Čačak".
Uskoro će na petljma Dići i Preljina biti postavljne rampe za naplatu putarine, ali će vožnja do Nove godine biti besplatna.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар