среда, 19.10.2016, 08:19 -> 09:13
Извор: РТС
Decenijsko taloženje računa – pola miliona građana kasni sa plaćanjem
Elektroprivreda Srbije i sva komunalna preduzeća u zemlji beleže bolju naplatu, ali se procenjuje da pola miliona potrošača kasni sa plaćanjem, a trećina njih ima i višegodišnja dugovanja. Slučaj niškog penzionera koji je premijera zamolio za mogućnost da na rate otplati dug za vodu pokreno je javnu polemiku, jer se saznalo da račune nije plaćao 30 godina. To je otvorilo pitanje – kako je to moguće i kako preduzeća rešavaju dugove.
Niški slučaj nije usamljen, jer je sa naplatom vode i najteže – ne može se isključiti cela zgrada. U Vranju vodu redovno plaća 93 posto građana, ali ima i dužnika.
"Najveći dugovi su između 400.000 i 500.000 dinara. Radi se o tome da sigurno 10-15 godina ti naši korisnici nisu plaćali vodu. Imamo, evo mogu da navedem primer kućnih saveta, 10 kućnih saveta duguju gradu, vodovodu, 10 miliona dinara", kaže Goran Đorđević, direktor Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod" u Vranju.
Voda mora da se plaća, pa u vodovodu kažu da će dužnicima, ako ne prihvate reprogram, za mesec dana ugrađivati specijalne ventile.
"Ti ventili omogućavju protok vode taman toliko koliko je potrebno da naši korisnici koji ne plaćaju vodu zadovolje potrebe vezane za higijenu", rekao je Đorđević.
I naplata struje je sve bolja, premašuje 95 posto, ali u EPS-u se, i pored tri reprograma 2013, još bore sa starim dugovima.
Na 95.000 adresa građana širom Srbije, ponovo su poslate opomene pred utuženje i izvršenje. Samo u prestonici 174 privatnika duguje 22 miliona dinara, a ima takvih i domaćinstava.
"Preko 1.900 potrošača iz kategorije domaćinstva duguje više od 12 miliona, i to više od 10 godina, na teritoriji Beograda. Svi oni su utuženi i procesuirani i isključeni sa elektrodistributivne mreže", objašnjava Sandra Alagić iz EPS-a.
U "Infostanu", koji objedinjuje naplatu komunanih usluga za 680.000 Beograđana, imaju, kažu, slučajeve da domaćinstva nisu plaćala račune po čitavu deceniju.
"Mi smo dužni da pokrenemo postupak u roku od godinu dana za svaku pojedinačnu godinu. To konkretno znači da neko ima tužbu iz 2010, 2011, 2012. godine, a da izvršitelj sprovodi postupak izvršenja svake pojedinačne tužbe", rekla je Milica Paunović iz "Infostana".
I EPS i sva komunalna preduzeća više ne dozvoljavaju da dugovi zastare.
Građani najredovnije plaćaju račune za internet i mobilni telefon, zato što operateri, uz toleranciju minimalnog kašnjenja, redovno – isključuju.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 9
Пошаљи коментар