Kineska luka na Dunavu, čeka se studija izvodljivosti

Jedan od ugovora koji će biti potpisan u prisustvu srpskog i kineskog predsednika tiče se i kineske luke na Dunavu. Time bi se konkretnije definisale namere kineskih partnera da ulažu u taj deo Beograda.

Nova luka trebalo bi da se gradi uzvodno od Pupinovog mosta na levoj obali Dunava. Pre godinu dana sa kineskom firmom "CIE Holdings" potpisan je memorandum koji je omogućio izradu studije opravdanosti tako da će uskoro biti poznato koji kapaciteti su potrebni, koliko je sredstava potrebno za realizaciju projekta i koliko novih radnih mesta.

"Čim bude gotova studija izvodljivosti krenuće se u izradu prostornog plana, koji će biti osnov za druge planske akte, radiće se projektna dokumentacija i ja se nadam da će i fizička gradnja na terenu krenuti u narednih nekoliko godina. U svakom slučaju nije ideja da se kroz kredite gradi ovakav objekat, već da se koriste svi modeli koji su primenjivi u razvijenim zemljama i da se tako objekat završi i da se tako efikasno i gazduje takvim objektom", rekao je Rade Obradović iz Ministarstva građevinarstva.

"CIE holdings" je kompanija iz Hongkonga, specijalizavana za razvoj projekata, investicije, i rešenja u oblasti zaštite životne sredine i obnovljivih izvora energije.

Ulažu i u istraživanja i proizvodnju nafte, izgradnju elektrana. Na projekat izgradnje luke nemaju ekskluzivno pravo, tako da, s obzirom na želju Kineza da pojeftine i olakšaju prevoz robe do evropskih zemalja,  ne iznenađuje interesovanje i drugih firmi za izgradnju Luke.

Milutin Ignjatović iz CIP-a kaže da je kineskoj strani interesantno da CIP isprojektuje i prilaz od Beograda do Zemuna. "Napravili bismo petlju kojom bi se skretalo ispod auto-puta i dolazilo do luke, a sa druge strane napravio bi se odeljak i prelazio bi se most Zemiun-Borča", objasnio je Ignjatović.

Izgradnjom Pupinovog mosta skraćeno je vreme putovanja, a luka će dodatno doprineti razvoju infrastrukture i privući nove investitore u ovaj deo Beograda.

"Prednosti su što će dolaskom luke biti izgrađena infrastruktura, i još neke pristupne saobraćajnice. Neka mana je što ćemo priobalje, koje može da se iskoristi na drugi način iskoristiti za to", ističe Nikola Jovanović iz Udruženja Leva obala Dunava.

Dunavom se godišnje preveze blizu 50 miliona tona robe od čega je oko jedna petina iz Srbije i to će se povećavati u narednim godinama, zato se planira i izgradnja terminala za pretovar šljunka, peska i sličnih materijala kod Krnjače a ukoliko se ukaže potreba razmatraće se i izgradnja takvog terminala na obali Save.

Broj komentara 6

Pošalji komentar

Uputstvo

Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.

Закључано: Откључајте повлачењем стрелице у десно ...
nedelja, 30. mart 2025.
10° C

Komentari

Da, ali...
Kako preživeti prva tri dana katastrofe u Srbiji, i za šta nas priprema EU
Dvojnik mog oca
Verovatno svako od nas ima svog dvojnika sa kojim deli i sličnu DNK
Nemogućnost tusiranja
Ne tuširate se svakog dana – ne stidite se, to je zdravo
Cestitke za uspeh
Da li ste znali da se najbolje gramofonske ručice proizvode u Srbiji
Re: Eh...
Leskovačka sprža – proizvod sa zaštićenim geografskim poreklom