уторак, 25.01.2011, 17:35 -> 19:33
Ugovor za Žeželjev most
Potpisan ugovor o izgradnji Žeželjevog mosta preko Dunava u Novom Sadu, vredan 45,3 miliona evra. Radove koji počinju krajem leta obavljaće špansko-italijanski konzorcijum. Rok za završetak izgradnje 32 meseca.
Ugovor o izgradnji novog drumsko-železničkog Žeželjevog mosta, koji će se nalaziti na istom mestu gde je bio i prethodni, potpisan je u Novom Sadu, u prisustvu potpredsednika Vlade Srbije Božidara Đelića.
Vrednost projekta je 45,3 miliona evra, 15 miliona manje nego što je prvobitno bilo najavljivano, a trebalo bi da se okončaju za 32 meseca. Gotovo polovinu novca, 26,2 miliona evra, obezbediće Evropska unija iz bespovratnog IPA fonda.
Preostali deo će, u srazmeri dva prema jedan, finansirati Vlada Vojvodine i Grad Novi Sad. "Železnice Srbije" preuzele su prava i obaveze investitora izgradnje mosta.
Ugovor su, u Vladi Vojvodine, potpisali u ime sufinansijera šef misije Evropske komisije u našoj zemlji Vensan Dežer, predsednik Izvršnog veća Vojvodine Bojan Pajtić, gradonačelnik Novog Sada Igor Pavličić, generalni direktor JP "Železnice Srbije" Milovan Marković i rukovodilac u španskom konzoricijumu "AVZI" Hoze Alehandro Serano.
Radove će obaviti špansko-italijanski konzorcijum, koji čine španske firme "AZVI" i "Horta Kozlada" i italijanski "Tadei", pobednici na međunarodnom tenderu, zahvaljujući najpovoljnijoj ponudi.
Dežer je najavio da će radovi početi krajem leta ove godine, ističući da će za gradnju prilaznih puteva i obnovu pruge, biti izdvojeno još pet miliona evra iz IPA fondova.
Jedna od najvećih investicija EU
Žeželjev most predstavlja jednu od najvećih investicija EU u Srbiji, istakao je Dežer i najavio i druge projekte iz IPA fonda, uključujući čišćenje Velikog bačkog kanala, izgradnju fabrike za reciklažu čvrstog otpada u Sremskoj Mitrovici i drugo.
Prema Đelićevim rečima, Žeželjev most izuzetno je značajan za panevropske saobraćajne koridore, posebno što je Srbiji, prema Dunavskoj strategiji, povereno da koordinira drumski, železnički i rečni transport, zajedno sa Slovenijom, Rumunijom i Austrijom.
Most se nalazi na raskrsnici dva evropska putna pravca: drumsko-železničkog Koridora 10 i rečnog Koridora 7, vezanog za Dunav, rekao je Đelić.
Novi Žeželjev most biće skoro 100 metara duži od starog, a viši 1,2 metra, da bi ispod njega mogli da prolaze i veliki brodovi.
Novi most će imati po dva koloseka i drumske saobraćajnice širine 7,7 metara i dve pešačko-biciklističke staze.
Biće izgrađen od čelične konstrukcije sa dva luka i jednim rečnim stubom, koji će biti nešto ojačani srednji stub nekadašnjeg "Žeželja", puštenog u saobraćaj 1961. godine, a srušenog u NATO bombardovanju, u aprilu 1999. godine.
Vojvodina i Novi Sad finansiraće demontažu privremenog i montažu novog mosta, ukupne vrednosti oko 19,1 milion evra, tako što Vojvodina obezbeđuje oko 12,7 miliona evra, a Novi Sad oko 6,4 miliona evra.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар