понедељак, 28.03.2016, 19:30 -> 19:45
Извор: РТС
Kuda plovi Luka Novi Sad?
Od 11 međunarodnih luka u Srbiji samo je još jedna, novosadska, u državnom vlasništvu. Ali, po svemu sudeći, ni ona to neće ostati još dugo. Iako je pre nekoliko godina Vlada odlučila da lučku infrastrukturu izuzme iz privatizacije, Ministarstvo privrede poziva zainteresovane investitore da do 30. marta dostave pismo o namerama. Pokrajinska vlada je protiv prodaje, a rukovodstvo Luke – ćuti.
Iako je jedina, međunarodna luka u državnom vlasništvu Luka Novi Sad uspešno igra tržišnu utakmicu. Ne dobija subvencije već uplaćuje deo dobiti u budžet, nema viška zaposlenih, a iz godine u godinu ima sve više posla – kažu, godišnje pretovare milion tona robe, kao ostalih 10 privatnih luka zajedno.
Do sada su bila dva neuspešna pokušaja prodaje Luke Novi Sad, a šta o ovom trećem misle, zaposleni i direktor nisu želeli da govore.
Prodaja 2009. nije uspela jer su joj se usprotivile sve političke stranke u Pokrajini. Drugi pokušaj, 2013. godine, završen je smenom rukovodstva Luke. A pre mesec dana repubička vlada je ponovo pokrenula proces prodaje.
"Ne treba je privatizovati zbog toga što postoji opasnost da se pretvori u drugu namenu. To je zemljište koje se nalazi u centru grada, ne treba je privatizovati zbog toga što se cela koncepcija razvoja Srbije zasniva na dunavskoj strategiji, potrebno je da država upravlja tim resursom", rekao je pokrajinski sekretar za privredu Miroslav Vasin.
S obzirom na poslovanje drugih luka, privatizacija novosadske luke ne mora biti loša, kažu upućeni.
"Treba voditi računa da kupac bude iz lučke delatnosti, kako bi imao interes da nastavi tu delatnost", rekao je profesor ekonomije Aleksandar Vasiljević.
Ko bi da kupi novosadsku luku i da li ima zainteresovanih, u Ministarstvu privrede ne otkrivaju.
Ministar privrede Željko Sertić rekao je da strateški partner u Luci Novi Sad kao i u drugim lukama može da bude operator, ne može da bude vlasnik zemlje ili infrastrukture, to je definisano zakonom i građani mogu da budu mirni.
"A da li ćemo se i kada odlučiti za dogovor s nekom od potencijalnih zainteresovanih kompanija, to ćemo videti u nekom narednom periodu, to nije tema", kaže Sertić.
Iako nisu želeli pred kameru, predstavnici Luke pokazali su nam nove mašine, vagu, sonde, uređena skladišta, posebno ono koje spremaju za američki "Lir", koji bi trebalo da se useli za desetak dana i organizuje proizvodnju dok ne završi gradnju fabrike.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар