четвртак, 27.03.2014, 08:20 -> 12:45
Turizam razvojna šansa Srbije
Srbija ostvarila istorijski rezultat, zaradivši preko milijardu dolara od turizma, ocenila direktorka Turističke organizacije Srbije. Turizam je zaista ozbiljna perspektiva zemlje, samo tome treba pristupiti na ozbiljan način i strateški ga razvijati, navela Gordana Plamenac.
Srbija je prošle godine od turizma zaradila milijardu i 53 miliona dolara i ugostila oko dva miliona i 200 hiljada turista.
Direktorka Turističke organizacije Srbije (TOS) Gordana Plamenac kaže da takvi rezultati postavljaju još više ciljeve i da je Srbija na dobrom putu.
"To je istorijski rezultat, Srbija nije nikada imala više od milijardu dolara", rekla je Plamenac, gostujući u Dnevniku RTS-a.
Govoreći o tome šta nam zameraju strani turisti, kojih je sve više, Plamenac je navela da su ti problemi godinama isti: infrastruktura, nedostatak fiskalnih računa, loša signalizacija.
"Morali bismo sami sa sobom da raščistimo da je turizam zasita ozbiljna perspektiva - ne samo u finansijskom smislu, već utiče i na vidljivost zemlje, pokazuje volju da sarađujemo, regionalni razvoj, zadržavanje ljudi u mestima rođenja - samo tome treba pristupiti na ozbiljan način i dalje strateški razvijati", objasnila je direktorka TOS-a.
Kako je istakla, naš narod ne doživljava turizam kao svoju šansu i perspektivu, i zato je veoma važno da se taj pristup promeni.
"Mi nemamo plažu i more, ali nešto što se sve više u svetu traži, to je kreativni doživljaj i mi smo poznati po tome", rekla je Plamenac, navodeći da se upravo zbog toga grupa mladih ljudi bavi promocijom kreativnih industrija Srbije.
"Srbija je poznata po kreativnoj ekonomiji, kreativnoj intustriji i novim kulturnim klasama", precizirala je Plamenac.
Kao najatraktivnije destinacije u Srbiji, direktorka Turističke organizacije je navela Kopaonik i Suboticu.
"Kopaonik kao naš najvažniji planinski centar je krenuo u promociju u regionu, pa se beleži rast turista iz Rumunije, Bugarske, Rusije, bivše Jugoslavije. Kopaonik je uveo nove sadržaje koji mu omogućavaju da bude celogodišnji centar", rekla je Plamenac, ističući da ove godine nije čula nijednu primedbu na usluge tog planinskog centra.
Kada je reč o Subotici, navodi da je to interesantan fenomen. "Kongresni biro Srbije, ogranak TOS-a, telo je koje ima zadatak marketinške promocije kao kongresne destinacije, i radio je sa Suboticom", navela je Gordana Plamenac.
Kada je reč o letnjoj turističkoj sezoni u Srbiji, Plamenac je istakla aktivnosti povodom 100-godišnjice obeležavanja Velikog rada.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар