Kako izgleda obuka za upravljanje oklopnim borbenim vozilom

Oklopno borbeno vozilo je mnogo teže i veće od automobila, a za upravljanje njime je potrebno imati specifične vozačke osobine.

Postoje različite varijante ovog vozila, ali su najčešće težine oko devet tona, pokreće ih motor od 150 konjskih snaga i može ići 100 kilometara na čas.

"Obuka za upravljanje je specifičnija nego kod drugih motornih vozila zbog skučenosti samog upravljačkog dela kao i svih uređaja i sistema koji se na njima nalaze", ističe komandir voda i instruktor, poručnik Strahinja Grbić.

Kako masa ne bi bila prevelika, komfor je sveden na najmanju moguću meru i sve ide kao podmazano, kao po blatu.

Specifičan način obuke

"Obuka traje 15 radnih dana. S obzirom na to da se govori o profesionalnim vojnicima i vozačima, predviđeno je da svako od njih efektivno ima po dva sata vožnje. Mi se postaramo da to bude više, što je svakako u njihovom interesu", kaže komandir čete za obuku oklopnih jedinica, poručnik Nenad Živković.

Pripadnici Vojske stalno se menjaju prilikom vožnje, tako da su u ulozi vozača, suvozača i posmatrača i sve to rade više puta.

Na obuci se vozi oklopno borbeno vozilo u osnovnoj varijanti, dok će se na zadatku upravljati vozilom pod nazivom Vozilo policijsko-borbeno ili VPB.

Razlike između VPB-a i tenka 

Među polaznicima je bilo i vozača tenkova.

"Zanimljivo je to što su na obuci bili takvi vremenski uslovi da smo imali kiše, pa smo vozili po blatu. Ima dosta razlike između vožnje VPB-a i tenka po manevarskim sposobnostima. VPB je vozilo za manje zahtevne terene, tako da je i ono dobro", navodi desetar Dejan Milanović.

Vojka Srbije bogatija je za još jednu generaciju vozača borbenih vozila.

Oni će svoje znanje upotrebiti u mirovnoj misiji UN u Libanu pod zastavom Srbije, a svoje znanje mogu na prenesu na druge pripadnike, buduće vozače borbenih vozila.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 01. април 2025.
9° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом