utorak, 18.02.2020, 06:30 -> 09:54
Izvor: RTS
Autor: Dragan Milutinović
Policija pojačava kontrolu saobraćaja nakon nesreća u Beogradu
Policija će narednih sedam dana pojačati kontrolu učesnika u saobraćaju, posle nezgoda u kojima su u Beogradu povređeni mladi. U sudaru kod Ade Ciganlije lakše su povređeni troje dece i majka, a na Miljakovcu je teže povređeno četvoro tinejdžera kada je automobil udario u banderu. U vozilu je bilo sedam mladih osoba, a za volanom maloletnik sa probnom vozačkom dozvolom. Kako sprečiti takve nesreće?
Povređene su četiri devojke od 18 godina i jedan momak od 19 godina, kao i vozač.
Njih su u Urgentni centar prevezle tri ekipe Hitne pomoći, a prema prvim informacijama, oni imaju prelome ruku i nogu, i nekima su izbijeni zubi.
Momak od 17 godina, koji je bio za volanom, ima povrede glave.
Policija kaže da je sve više noćnih vožnji gde se u kolima za pet registrovanih vozi čak i dvostruko više osoba, a da 20 odsto udesa sa teškim posledicama prave vozači između 18 i 30 godina.
"Stvari koje mi sankcionišemo su neprilagođena brzina, vožnja pod dejstvom alkohola, nekorišćenje sigurnosnog pojasa i, mogu da kažem, sve više mobilni telefoni", ističe načelnik Saobraćajne policije Nebojša Arsov.
Večernji provodi najpogubniji za mlade
Sa rigoroznim kontrolama će se nastaviti i narednih dana, kažu u MUP-u, ali stručnjaci upozoravaju da su večernji provodi najpogubniji za mlade.
"Puna su groblja, pune su bolnice, puni su zatvori onih koji su smatrali da mogu da voze bolje kada su pijani nego kada su trezni, to je velika zabluda, osim velikih novčanih kazni imajte na umu da je svaka saobraćajna nesreća pod dejstvom alkohola umišljajno krivično delo", navodi Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Setimo se samo udesa na Adi Huji, kada su vršnjaci vozili druga u gepeku i uleteli u Dunav, ili nekoliko sličnih udesa gde su mladi stradali odmah pošto su na društvenim mrežama postavili sliku ludog provoda, kaže Okanović.
On dodaje da je najveća odgovornost ipak na roditeljima, koji moraju svojim primerom da šire saobraćajnu kulturu na naraštaje.
Uputstvo
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.
Broj komentara 8
Pošalji komentarкултура према не културнима
Зашто полиција најављује појачану контролу саобраћаја наредних дана да ли је то нека законска одредба или је то најава бахатим возачима да не лудују недељу дана па после нека наставе по старом.
лак плен
Апсолутно сте у праву.
Odgovornost!
Najvecu odgovornost ko snosi za ovakve slucajeve. Pored same dece i njihovih roditelja, veliku odgovornost snose organi saobracajne kontrole ili policije u opste. Policija svakako zna gde su lokali restorani i razni klubovi, pa time u mnogome mogu spasti mlade zivote stalnom kontrolom vozaca koji napustaju te lokale i u jutarnjim satima. U vecini slucajeva ta mesta su potencijalni izvori narkotika pored alkohola. Pune ruke posla za nase organe reda.
Samo se zapitajte
Kada ste poslednji put videli saobracajnu policiju?
Kada ste videli neposrednu kontrolu iz saobracaja, da vozilo saobracajne policije intervenise kad uoci da neko krsi pravila?
Kod nas se kontrola saobracaja svela na 2-3 organizovane kontrole tokom godine, jer eto, tada i u EU ima neka akcija pa se mi kao prikljucujemo, obicno izadju na uvek ista mesta i gledaju pojas.
Apsolutno svaki put kada izadjem da vozim, cak i male relacije, vidim barem 10 slucajeva koji su za kaznjavanje ako ne i zatvor, zasto je policiji tesko da radi isto?!
Све полази од куће.
И опет све полази од васпитања. При томе има више кључних фактора у том процесу одрастања. Како су их васпитали родитељи - такви ће бити и у саобраћају и у животу. Ако су им родитељи бахати или су им увек повлађивали и решавали ствари за њих а не указивали на грешке, онда ће се и они тако понашати и неће прихватати одговорност за своје поступке, него ће опет чекати да их родитељи извуку из проблема. Други фактор је школа и трећи је друштво у ком се крећу.
Циљна група
Није само износ казне ... Саобраћајна полиција се врло ревносно бави људима са којима је "лако", а то су иначе одговорни, радни људи којима можда некада попусти пажња (не угрожавајући некога), кажем забораве појас, или тако нека ситнија техникалија, а уоколо пролећу кола право кроз траке за траке за скретања и сл. е са њима је теже, њих треба "вијати", ко нза чији су и ко су, а то је већ смор - држимо се ми ових малих који сигурно неће правити проблеме или звати баџе.
Наш народ док се не дисциплинује - покрити сваки милиметар саобраћајница камерама и само слати казне.
novčanik
Samo udrite po novcaniku i eto resenja. Ima da budemo mirni ko svajcarci.
неразумевање
није проблем у "појачаној контроли" већ у повећаним казнама