Saveti za miran zimski san dvotočkaša

Zimska sezona na putevima zvanično je počela pre tri dana. AMSS je upozorio vozače da na vreme zamene letnje gume. Vlasnici dvotočkaša, međutim, koriste svaki lep dan da se provozaju i tako produže sezonu. Najuporniji neće odustati od motora ni kad počne zima, ali je čini se veći broj onih koji će svoje ljubimce ipak napustiti do proleća. RTS je proveravao šta je sve potrebno da bi se motoru obezbedio miran zimski san.

Uz dobru opremu nema zime, pa tako ni odvajanja od motora. To je, kaže Ana Radžić, njen recept. Savet je da pred hladnije vreme svaki vlasnik dvotočkaša proveri opšte zdravlje svog ljubimca.

Prvo i osnovno što svaki vlasnik motora treba da uradi pred zimu je da za svog ljubimca obezbedi garažu, da motor bude u zatvorenom prostoru i u prostoru gde ima jako malo temperaturnih oscilacija.

"Sledeća stavka je dobro pranje motora, zato što insekti, prljavština tokom zime oksidiraju i mogu da oštete farbu ili lak, tako da, dobro pranje sušenje lanca i podmazivanje – to je nešto prvo što moramo da uradimo", navodi Radžićeva.

Sledeće o čemu treba da se povede računa, jeste akumulator. Ukoliko je u planu vožnja, najbolje je da ostane u motoru.

Radžićeva kaže da, ukoliko je napolju sneg ili ukoliko su jake kiše ili vrlo niske temperature, onda treba barem na svake dve nedelje upaliti motor u leru, ostaviti neko vreme da radi, da se akumulator osveži.

"Ukoliko se motor ne vozi tokom cele zime, onda bi bilo idealno da se akumulator skine da se napuni do kraja i da se drži negde – idealno bi bilo na sobnoj temperaturi", savetuje Radžićeva.

Na Zapadu vlasnici dvotočkaša uglavnom menjaju sve tečnosti u motoru na kraju sezone, dok se u Srbiji to ostavlja za početak.

"Ne bi bilo loše da se podmetnu letvice ispod točkova i da se točkovi na svakih, recimo dve nedelje, okreću kako bi se ravnomerno raspoređivao taj pritisak i ne bi došlo do deformacije", objašnjava Radžićeva.

Svaki početak i kraj sezone nose puno nesreća. Kako bi se sprečile, potreban je dodatni oprez i poštovanje saobraćajnih propisa.

"Ne oblačimo se da bismo dobro izgledali, već da bismo bili zaštićeni"

Ana Redžić kaže da je bitno imati opremu koja je što uočljivija.

"Ne oblačimo se da bismo dobro izgledali na motoru, već da bismo bili zaštićeni u slučaju pada. Ne mora to sve da se slaže, ne mora da to sve bude crno, jer što je drečavija, uočljivija oprema to je bezbednija, pogotovo zimi, dan kratko traje, često su neke izmaglice, i onda je bolje da imamo onu fluorescentnu opremu kako bi nas vozači automobila videli", ističe Redžićeva.

Za sve one koji nemaju gde sa svojim motorima ili skuterima tokom zimskog perioda, muke može da olakša zimovnik za motocikle.

Tako će smeštaj dvotočkaša biti obezbeđen u prostoru za održavanje akumulatora, a to košta oko deset evra mesečno.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 15. април 2025.
13° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом