Povećan broj saobraćajnih nesreća na pružnim prelazima – šta je uzrok

Proteklu nedelju obeležila je još jedna saobraćajna nesreća na pružnom prelazu u blizini Valjeva. To je ujedno i šesnaesta samo od početka ove godine. Nenad Stanisavević iz Železnica Srbije kaže za RTS da je u 99 odsto slučajeva krivica vozača drumskog vozila zbog nepoštovanja saobraćajne signalizacije.

Nenad Stanisavljević je gostujući u Jutarnjem programu RTS-a rekao da najveći broj nesreća na pružnim prelazima dolazi zbog toga što vozači drumskih vozila ne voze po propisima saobraćajne drumske signalizacije.

"Ono što vozači drumskih vozila negde zaboravljaju – to je nepoštovanje znakova saobraćajne drumske signalizacije, do najvećeg broja nesreća na mestima gde nema branika i polubranika upravo dolazi zbog nepoštovanja prava prvenstva", istakao je Stanisavljević.

Dodaje da najveći problem predstavljaju spuštene rampe, jer tada putnici pokušavaju da ih mimoiđu, da naprave slalom između rampe, što može dovesti do nesreće. 

Napominje da je zaustavni put voza između 700 i 1.000 metara. 

"Kada mašinovođa vidi vozilo na putnom prelazu, istog trenutka počne da koči, on jednostavno fizički ne može da zaustavi pre putnog prelaza. Takva neodgovorna vožnja najčešće dovodi do nesreće", naglašava Stanisavljević. 

Česti kvarovi posledica decenijskog neulazanja u železnicu 

"Na godišnjem nivou na 522 automatizovanih putnih prelaza koliko ih ima u Srbiji, mi imamo 12.000 kvarova na godišnjem nivou, što je ogromna brojka. Od tih 12.000 kvarova, četiri hiljade njih izazivaju sami vozači drumskih vozila, dok je osam hiljada tehničke prirode", ističe Stanisavljević.

Prema njegovim rečima za putnike bi bilo najbezbednije kada ne bi bilo ukrštanja pruge i puta.

"To ćemo imati na primer na pruzi od Beograda do Subotice, na pruzi za velike brzine. Ni na jednom mestu tu nećemo imati ukrštanje pruge i puta", naglasio je Stanisavljević.

Dodaje da bezbednosti doprinose i video-nadzori, vibro trake, solarni markeri, svetlosni signali. 

Naglašava da se intenzivno radi na građevinskom uređenju puta. Asfaltriranje puta preko putnog prelaza će drumskim vozilima omogućiti brže i lakše prelaze, zaključuje Stanisavljević.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 02. април 2025.
11° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом