utorak, 09.07.2019, 17:40 -> 18:12
Izvor: RTS
Autor: Dragan Mišić
Voziti 50 kilometara na sat na ovom putu nije bezbedno
Obilaznica od Pančevačkog puta do Pupinovog mosta odnela je više života. Ima tri trake, a dozvoljena brzina je svega 50 kilometara na sat. Da put nije bezbedan slažu se vozači i pojedini stručnjaci. Ovih dana počelo je postavljanje zaštitne ograde, a zameniće se signalizacija i opljačkane trafo-stanice što će vrlo brzo omogućiti vožnju od bar 80 kilometara na sat.
Uzrok brojnih nesreća su mala brzina, opustošene trafo-stanice, odsustvo zaštitne ograde između suprotnih traka.
Izostao je savremeni koncept projektovanja koji se svodi na "samoobjašnjavajuće puteve". "To znači da put sa svim svojim elementima i bez znaka ograničenja treba da ukazuje koje su prihvatljive brzine na tom putu. Ovaj put je dijametralna suprotnost tog koncepta", navodi profesor Saobraćajnog fakulteta Krsto Lipovac.
On te nedostatke prebacuje saobraćajnim stručnjacima koji, tvrdi, nisu sagledali sve karakteristike puta u odnosu na brzinu – broj traka, njihovu širinu i širinu kolovoza koji provociraju vozače na mnogo veće brzine.
Samo zbog uskog razdelnog pojasa i nepostojanja ograde, stručnjaci su ograničili brzinu na 50 kilometara na čas.
"Ovo je jedan od sjajnih primera koji pokazuje da samo ograničenje nije nikakva mera bezbednosti saobraćaja. Ona je poslednja mera koja se koristi i mora da bude u skladu sa karakteristikama puta na tom mestu", istakao je Lipovac.
Ipak, vozi se znatno brže. Zbog 92 kilometara na sat vozača je kaznila saobraćajna patrola na koju je naišla ekipa RTS-a. Noću se tu vozi brže od 200 kilometara na sat.
Preostalo je ili da se proširi razdelno ostrvo, što je sada mnogo skupo, ili da se postavi zaštitna ograda između suprotnih traka. Tada bi moglo da se vozi bar brzinom 80 kilometara na sat.
"Ako ovaj put, čak i sa ovakvim karakteristikama, uporedimo sa Ibarskom magistralom, gde je samo razdelna linija, nema ni pojas, a dozvoljeno je 80 kilometara na sat – nema vozača koji to razume", kaže Lipovac.
Na svu sreću postavlja se zaštitna ograda, posle čega će se obnoviti signalizacija. Najavljeno je da će se do jeseni obnoviti trafo-stanice. Iz Elektrodistribucije i "Puteva Srbije" RTS-u su odgovorili da će sve to biti u nadležnosti grada i gradskih preduzeća.
Da li će moći da se vozi i 100 kilometara na sat – moguće je i to, tvrdi Lipovac, a s tim se slažu i u Komitetu za bezbednost saobraćaja. Uslov je da se postavi ograda koja bi životinje udaljila od puta, kaže Damir Okanović iz ovog Komiteta.
Uputstvo
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.
Broj komentara 9
Pošalji komentarIma i do nas
Drugi vozač koji daje izjavu nije vezao pojas, vozi bez majice a suvozač je podigao noge
Lepo ja kažem
To je takozvani koruptivni drum. Policija uzima po principu pola pije pola Šarcu daje. Idealna lokacija za muljanje.
Selekcija
I sam sam doživio da me policija na ovom putu izdvoji iz kolone vozila koja je vozila 75 km/h i kazni samo zato što sam vozio automobil bosanskih tablica. Ne poričem da sam napravio prekršaj i prekoračio brzinu na putu sa 3 vozne trake u jednom smjeru sa ograničenjem od 50 km/h što je apsurd. Na bilo kom magistralnom putu je ograničenje 70-80 km/h gdje su trake razdvojene samo linijom i putevi nemaju ogradu "zbog životinja" kako mi je saobraćajac objasnio. Ali biće bolje ..
nestrucnost
srbija je najgora po saobracajnim oznakama u evropi.totalno neznanje,mislim da je jedina zemlja u svetu koja ima saoracajni fakultet,a saobracaj i infrstruktura jad i beda.
Zivotinje
Nisu problem zivotinje pored puta nego one zavolanom kojima ni 150 km/h ne bi bilo dovoljno! E zbog takvih navodno i stoji policija sa radarom, samo sto nikada nikog od njih nisu uhvatili!
Nije mi jasno
Sta ste pravili tri trake kad moze samo 80 maksimalno? I to kad se ogradi zicom.
priroda
Sto se tice zivotinja,mogu da prouzrukuju nesrece sa smrtnim ishodom.
U Grckoj je to bio veliki problem,divlje koze su sa okolnih raznih brda prelazile auto put,bilo je jako puno nesreca,cak i fatalnih.Oni su to resili,a ko putuje za Grcku,primetice,sa obe strane auto puta, sarene biljke.To je Liander,lepo izgleda ali to je najotrovnija biljka,zivotinje osete njen miris,i ne prilaze mu.Tako su Grci resili problematiku oko izletanja zivotinja po auto putu.Lepo izgleda i prirodno resenje.
auto put
U auto put kroz Beograd ima razldeno ostrvo širine ni metar, i opet može 80km/h...
Fala Bogu
Dobro je da se nakon toliko godina neko setio da ispravi gresku, ja iz Bavanista do Panceva vozim 80 na dve trake gde ima i traktora i put je ocajan, a posle na ovoj deonici 50 a to je najbolji put u zemlji