Haj-tek plovidba Dunavom i Savom uz navigacione bove

Srbija je prva u Evropi uvela navigacione bove koje su vidljive brodovima u svim uslovima plovidbe. To povećava bezbednost plovidbe, kaže za RTS pomoćnik ministra za vodni saobraćaj Veljko Kovačević.

Inspekcija Ministarstva za saobraćaj prošle nedelje je pojačano kontrolisala splavove i brodove na Dunavu.

Pomoćnik ministra za vodni saobraćaj Veljko Kovačević rekao je za RTS da su kontrole pokazale da je podignut nivo poštovanja propisa od strane svh učesnika u plovidbi, ali da to mora i može mnogo bolje.

"U prvim danima kontrole videli smo oko 40 odsto učesnika sa nedostacima, dok su ostali ispunjavali sve propisane uslove, čak i najrigoroznije zahteve, tu mislim na splavove", rekao je Kovačević.

Navodi da se kontrolišu sve velike tačke, od Velikog Gradišta, gde je velika frekvencija teretnog saobraćaja, zatim Novi Sad, Apatin i ističe da dobar deo učesnika u saobraćaju poštuje propise.

Prošle godine bilo je oko 100 prijava zato što čamci nisu bili registrovani ili zato što su njima upravljali oni koji nisu imali adekvatno položene ispite.

S obzirom na to da se saobraćaj na rekama pojačava, nameće se i pitanje šta nam donosi ovo leto kada su kruzeri, čamci, gliseri ili splavovi u pitanju? Na primer prošle godine bilo je registrovano oko 3.800 plovila, a kapetanija ove godine očekuje više od 4.000 čamaca i brodova.

Da bi plovidba bila bezbedna u mnogome pomažu navigacione bove.

"Navigacione bove značajno podižu nivo bezbednosti saobraćaja na rekama, pre svega kada je u pitanju teretni transport i veliki putnički kruzeri", rekao je Kovačević.

Prema njegovim rečima, one su sada vidljive svim zapovednicima koji imaju elektronske navigacione karte i obavezne su za sve velike brodove.

"One nisu obavezne za čamce, ali da je dobro da i vlasnici čamaca imaju takvu opremu, upravo zbog elektronskih navigacionih bova, rečnih informacionih servisa, svih aj-ti servisa koji su uvedeni u unutršnju plovidbu, pre svega zbog podizanja bezbednosti, rekao je Kovačević.

Objasnio je da su fizičke navigacione bove opremljene i svetlosnim signalim, tako da su vidljive u noćnim uslovima, kada je magla i u svim otežanim uslovima plovidbe.

Pored njih, uvedeni su i virtuelni atoni.

"Kada određena bova bude uništena tokom plovidbe mi puštamo virtuelne atone koji su vidljivi u elektronskim navigacionim sistemima tako da brod može neometano da nastavi da plovi bez obzira što fizički ne vidi bovu, jer je vidi na elektronskoj navigacionoj karti", kaže Kovačević.

U isto vreme trebalo bi da se povećaju kapaciteti putničkih pristaništa u Beogradu i drugim gradovima Srbije.

Ministarstvo je sa opštinom Zemun i gradom Beogradom iniciralo izgradnju međunarodnog pristaništa u Zemunu.

Kovačević kaže da bi radovi na tom pristanuštu trebalo da budu završeni u avgustu i očekuje da ono do naredne nautičke sezone bude značajno reklaksirno.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 29. новембар 2024.
6° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње