Kako naplatiti gradski prevoz – pitanje bez pravog odgovora

Naplata gradskog prevoza višedecenijksi je problem, a u sezoni godišnjih odmora biće još slabija. Zahtev da gradske firme i javna i komunalna preduzeća obavezno kupuju markice daje rezultate, ali u drugim firmama zaposleni insistiraju da se novac za prevoz isplaćuje na račun.

U maloj anketi redakcije Beogradske hronike pozvano je 18 različitih firmi i gotovo sve novac isplaćuju preko računa.

Velika nabavka novih autobusa mora da se isplati ili naplati kroz prevoz. Prodajom pojedinačnih ili mesečnih karata koju kartu imamo.

Godišnjom kartom od 407 dinara najzadovoljniji su najstariji. Mogu da putuju do dece, placa, lekara, pijace, stalno. Kao redovni putnici primećuju koliko se drugi švercuju i pravdaju.

"Naš rad je plaćen po kilometru, ali svakako smo i mi zabrinuti zbog malog broja naplate karata, te stoga i pozivamo putnike da u što većem broju kupuju karte", rekao je Drago Tošić, direktor Konzorcijuma "Ariva trans"

Iako Grad prevoznicima redovno plaća posao, privatnici strahuju da će situacija biti teška. Rastu troškovi posla i pitanje je da li će u kasi biti dovoljno novca za te troškove, jer u jakom prolećnom mesecu poslodavci su dopunili svega 70 hiljada markica.

Bus–plus karticu je samoinicijativno je dopunilo 125.000 građana. Kiosci i druge radnje prodali su 710.000 pojedinačnih karata. Mobilnim smo kupili svega 6.000a, ali jednom platnom karticom 47.0000. Ukupna zarada iznosila je svega 600 miliona dinara što u godišnjem zbiru daje poražavajući rezultat.

Grad prevoz košta 27 milijardi dinara, naplati se svega sedam, a razlika od 20 milijardi dinara pokriva se iz budžeta. Poslednjih meseci zahteva se kupovina markica makar u gradskim firmama.

Ima napretka, ali zaposleni koristeći odredbe Zakona o radu zahtevaju i isplatu novca na račun, a posle toga pitanje je da li će kupiti kartu. U mnogim firmama to shvataju kao dodatak na platu iako im se ne računa u osnovicu za penziju. Ali, može se potrošiti za gorivo da bi se vozilom došlo do posla.

U mnogim firmama vode se prave rasprave da li je bolje imati markicu za bezbroj putovanja ili dobiti novac na račun. Drugi način da se podigne naplata je da se pooštre kontrole.

"U većini evropskih gradova, kontrola kada uđe u vozilo to su posebno obučeni ljudi, opremljeni. Svakako da putnici imaju određenu dozu i neprijatnosti. Niko ne ulazi u vozilo i da misli da ne kupi kartu", rekao je Drago Tošić.

Prema vašećem ugovoru "Apeks kompanija" mora da angažuje oko 200 kontrolora, ali taj broj varira zbog teškog posla, malih zarada.

Kad naredne godine bude istekao ovaj ugovor biće omogućeno da se broj kontrolora poveća.

Do tada će zaposlani morati da donesu fiskalni račun s pumpe ili ko zna odakle kao dokaz da su novac za prevoz s računa iskoristili baš za prevoz jer takav dokaz će od poslodavaca tražiti poreski službenici. Ili će kazne za šverc biti oštrije, ali ni one neće vredeti sve dok kontrolori budu blagi ili se pravili da ne primećuju pojedine kategorije putnika.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 22. април 2025.
16° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом