nedelja, 07.04.2019, 08:35 -> 08:59
Izvor: RTS
Autor: Ivana Džamić
Celodnevna nastava – prednosti i mane
Strategija razvoja obrazovanja do 2020. između ostalog predviđa uvođenje celodnevne nastave u osnovnim i srednjim školama. Koliko je realno da se taj posao završi do sledeće godine i koje su prednosti takvog rada?
Nešto slično već postoji u nižim razredima osnovnih škola a RTS je posetio jednu koja je začetnik celodnevne nastave u Srbiji.
Osnovna škola "Lazar Savatić" u Zemunu jedna je od retkih koja nikada nije imala dve smene. Kako to izgleda od septembra će videti 210 škola koje se uključuju u pilot-projekat jednosmenske nastave.
To podrazumeva odlazak u školu uvek u isto vreme, što je prema mišljenju psihologa, važno za formiranje radnih navika. Novina je da će se domaći zadaci završavati u školi što ostavlja više vremena za druženje dece i roditelja.
"Mi u prvom i drugom razredu imamo celodnevnu nastavu, što podrazumeva da su deca od 8.00 do 15.15 u obavezi da budu u školi na redovnim časovima, a i ti učenici sve svoje školske obaveze završavaju u tom periodu i imaju dva sata slobodnih aktivnosti zajedno sa učiteljima", objašnjava Branka Tišma, psiholog u OŠ "Lazar Savatić".
Novi objekti ili adaptacija postojećih
Resorni ministar ističe da je za ceo projekat najvažniji prostor koji će biti obezbeđen preuređenjem postojećih objekata. Poručuje da je sve izvodljivo uz malo ili nimalo novca.
"To su neki minimalni troškovi kada govorimo o radnoj snazi. Kuhinje će biti na početku delom participirane dok ne nađemo neke druge resurse da jednog dana ishrana bude besplatna u školi. Negde će roditelji morati da se uključe malo u priču. U nekom ciklusu država će tačno da programira u kojim to regijama treba graditi nove objekte", navodi ministar prosvete Mladen Šarčević.
U Uniji sindikata prosvetnih radnika Srbije smatraju da je potrebno od 300 do 500 novih objekata da bi svi mogli da organizuju celodnevnu nastavu.
"Država pre svega treba da se dogovori šta će sa svojim obrazovanjem jer na jednoj strani najavljuje se jednosmenski rad koji aposlutno dovodi do kvaliteta i kvalitenijeg obrazovanja a na drugoj strani radi se racionalizacija mreža škola gde će sada neke škole koje su imale jednu smenu zbog spajanja objekata dobiti drugu smenu, tako da to nikako ne ide jedno s drugim", ukazuje Jasna Janković iz Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije.
Kako prvobitni rok za uvođenje celodnevne nastave ističe naredne godine, sva je prilika da će se taj rok pomeriti Strategijom obrazovanja do 2030. godine.
Uputstvo
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.
Broj komentara 2
Pošalji komentar