Kontrolom uvoza polovnjaka do čistijeg vazduha

Srbija će istrajati u nameri da se zabrani uvoz polovnih automobila starijih od deset godina, kaže ministar za zaštitu životne sredine Goran Trivan. Uz Bugarsku, Srbija je najveće evropsko "groblje" starih automobila, koji zagađuju vazduh. Saobraćaj je odgovoran za 60 odsto zagađenja vazduha. Jedno od rešenja je da država podstiče kupovinu automobila na elektro i hibridni pogon.

U poslednjih pet godina na tržište Srbije uvezeno je oko pola miliona polovnih vozila starijih od 15 godina koja se na Zapadu smatraju ekološkim otpadom, opasnim za ljudsko zdravlje.

Pritom prodavci takvih vozila izbegavaju plaćanje ekološke takse i time su državu oštetili za oko 12 miliona evra. Zato u resornom ministarstvu planiraju da ograniče uvoz automobila do deset godina starosti.

"Mi smo, što se mene tiče, apsolutno evropsko groblje zajedno sa Bugarskom, svih mogućih, ali najgorih automobila što se tiče izduvnih gasova. I ja se ne slažem sa tim i neću odustati od razgovora na ovu temu dok ne nađemo neko rešenje", kaže ministar Goran Trivan.

Siniša Mitrović iz Privredne komore Srbije smatra da bi rešenje tog problema trebalo da bude nacionalni prioritet jer je za 60 odsto zagađenja vazduha odgovoran saobraćaj.

"Statistika koju vodi Privredna komora Srbije govori da imamo šest hiljada nasilnih smrti od zagađenja, plus nekoliko stotina miliona evra košta lečenja disajnih organa građana u Republici Srbiji", upozorava Mitrović.

Rešenje su elektroautomobili, ali da bi ih bilo više i na našim ulicama, preduslov je da se obezbedi infrastruktura, odnosno punjači.

"Realno je da ta energija bude proizvedena iz obnovljivih izvora energije. To pre svega znači sunce, vetar, pa geotermalna masa, sve što je obnovljivo i da Srbija iz tih resursa napaja svoje elektromobile", navodi Nikola Rajaković sa Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu.

Na Sajmu je prikazan i prvi srpski punjač za elektromobile tri puta jeftiniji od uvoznih.

Napravili su ga zajedno Elektrotehnički fakultet u Beogradu i Institut IEEG u Staroj Pazovi. To je dokaz da Srbija može da se i hardverski uključi u elektromobilnost, kažu stručnjaci.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 01. април 2025.
7° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом